سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان؛

چادگان نیازمند انبار ذخیره محصول سیب زمینی است

نبود انبار ذخیره سیب زمینی کشاورزان این منطقه را در فصل برداشت محصول با مشکل مواجه کرده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان چادگان  درجلسه هیات مدیره کشاورزان شهرستان چادگان افزود: نبود انبار ذخیره سیب زمینی در شهرستان یک معضل است چون کشاورزان محصول برداشت شده را نمی توانند انبار کنند و محصولات خود را با قیمت کم می فروشند.
بختیار حاجتی افزود: بارش های بهاری که همراه با تگرگ بود خسارت سنگینی به کشاورزان وباغداران وارد کرد ولی تاکنون خسارتی از مدیریت بحران استان به کشاورزان تعلق نگرفته است.
وی اظهارکرد: بیش از 2 هزار و 800 کشاورز عضو صنف کشاورزان شهرستان هستند که در بخش چنار رود و مرکزی و همچنین شهر چادگان و رزوه فعالیت دارند که با کشت محصول سیب زمینی هرساله برمشکلات این کشاورزان افزوده می شود.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان چادگان گفت: درسال جاری بیش از 15 هزارتن گندم از کشاورزان شهرستان چادگان خریداری و تحویل سیلوهای اصفهان شده است که تنها 30 درصد مطالبات کشاورزان پرداخت شده است.
وی به کشت سیب زمینی در شهرستان چادگان اشاره کرد و ادامه داد: محصول سیب زمینی شهرستان چادگان از مرغوبیت بالایی برخوردار است که بااحداث کارخانه چیپس در شهرستان هم محصول از بین نمی رود و هم کشاورزان دچارزیان نمی شوند.
مهدی اسدپور فرماندار چادگان نیز گفت: این شهرستان از نظر کشاورزی وگردشگری ظرفیت مستعدی دارد که باید در این زمینه برنامه ریزی شود تا هم کشاورزی رونق بگیرد وهم مشکلات توریستی شهرستان بر طرف شود.
وی افزود: باید آموزش های لازم در نحوه کاشت، داشت و برداشت از سوی کارشناسان جهاد کشاوری شهرستان و استان به کشاورزان ارائه شود تا با فرهنگ سازی کشاورزی، انواع محصولات در زمین های زراعی کشت شود تا معیشت کشاورزان رونق بگیرد. 


انتهای پیام/م
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.