سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد؛

امام حسین(ع)، مصداق رحمت واسعه الهی

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: امام حسین(ع) مصداق رحمت واسعه الهی است و این رحمت شامل همه بشریت می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حجت الاسلام و المسلمین محسن کازرونی در ویژه برنامه عاشورای حسسینی بیان افزود: یک جوان یهودی بر سر رسول گرامی اسلام، شکمبه شتر می ریخت، بعد از مدتی به پیامبر(ص) عرضه داشتند که آن جوان در بستر بیماری است و ایشان با جمعی از صحابه به عیادت او رفتند.
وی ادامه داد: وقتی آن جوان یهودی، مهربانی و خوش خُلقی پیامبر(ص) را دید، به دین اسلام گرایش پیدا کرد و در همان لحظه شهادتین را بر زبان جاری ساخت.
این استاد حوزه علمیه بیان کرد: پیامبر اکرم (ص) به همه مردم، دلسوز و مهربان بود و رحمت و عطوفت ایشان اختصاص به مسلمانان نداشت، بلکه سیره آن حضرت سرشار از محبت و دوستی است که می توان آن را به عنوان یک اصل اساسی معرفی کرد که مشمول همه افراد جامعه می شود.
وی با تاکید بر اینکه امام حسین(ع) رحمت واسعه برای تمام بشریت است، ادامه داد: هر مفهوم و فعالیتی چون عزاداری، زیارت، نذری دادن و روضه خوانی که به امام حسین(ع) ختم می شود، بیانگر گوشه ای از رحمت واسعه الهی بشمار می رود.
عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: امام باقر(ع) در حدیثی فرمودند: هر کس می خواهد جایگاهش بهشت باشد، به زیارت مظلوم برود. اصحاب پرسیدند مظلوم کیست؟ امام اظهار داشتند: پدرم، امام حسین(ع) مظلوم عالم است.
وی ادامه داد: امام صادق(ع) در حدیثی می فرمایند هرکس بعد از آشامیدن آب به امام حسین(ع) سلام بدهد، خدای متعال صد هزار حسنه برایش می نویسد و ثواب آزاد کردن صد هزار بنده را به او عنایت می کند.
در ادامه این مراسم آیت الله کازرونی مقتل شهادت جانگداز امام حسین(ع) را خواند و مداحان اهل بیت(ع) به مرثیه سرایی پرداختند.
انتهای پیام//ی.م
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.