سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

«فرهنگ سوگ شیعی»؛ دانشنامه آیین های عزاداری

«فرهنگ سوگ شیعی» مجموعه ای از مقالاتی است که توسط 43 نفر از پژوهشگران حوزه آیین های عزاداری تالیف شده است.

محسن حسام مظاهری نویسنده و پژوهشگر در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: «فرهنگ سوگ شیعی» دانشنامه ای تخصصی در حوزه مجالس و آیین های عزاداری است که آنچه که مربوط به این حوزه می شود و اعم از افراد، مکان ها، اشیا و آیین ها را در برمی گیرد.
 
وی افزود: این پروژه پژوهشی مستمر است که از محرم سال 89 آغاز شده و تحت نظر هیئت علمی مرکب از 6 گروه علمی تاریخ، جغرافیای فرهنگی، مردم شناسی، ادبیات، هنر و دین است. هر کدام از این گروه ها مقالاتی را ارائه داده اند و مداخل شناسایی شده و پس از اولویت بندی ارائه شده اند.
 
مظاهری تصریح کرد: ویراست اول این کتاب به تازگی منتشر شده که شامل 237 مقاله است و توسط 43 نفر از پژوهشگران، طلاب و اساتید دانشگاه که در حوزه آیین های عزاداری صاحب پژوهش بوده اند، تالیف شده است. اما تصمیم بر آن است که هر 5 سال یک بار ویرایش این اثر انجام بگیرد؛ چرا که مداخل فراوانی شناخته شده و مقالات جدیدی ارائه خواهد شد. با توجه به اینکه این موضوعی است که حیات دارد، نیاز به بروز شدن و بازنگری مقالات پیشین هر چند وقت یک بار احساس می شود.
 
لازم به ذکر است؛ ویراست اول «فرهنگ سوگ شیعی» مصور و با قطع وزیری در 672 صفحه با سر ویراستاری محسن حسام مظاهری از سوی انتشارات خیمه منتشر شد.
 
 
 
انتهای پیام/



تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.