محمود امانی مدیرکل دفتر تألیف کتابهای درسی وزارت آموزش وپرورش در گفت و گو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص تغییر نگرش به روند فعالیت های پژوهشی در دانش آموزان گفت: در ترسیم مسیر یادگیری باید به گونه ای عمل شود تا دانش آموزان در موقعیت تولید مفهوم قرار گیرند. وی اظهار داشت: معلمانی که دانش آموزان را به سمت فعالیت های گروهی، ارائه سمینار و تقسیم محتوای کتاب برای تبیین مسائل آموزشی هدایت می کنند، به طور عمیقی به بهبود جریان کتابخوانی و روحیه پژوهشگری کمک می کنند. مدیرکل دفتر تألیف کتابهای درسی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه باید منبع شناسی و چگونگی کارکرد آن برای دانش آموزان تبیین شود، عنوان کرد: این امر موجب آشنایی هرچه بیشتر با مفهوم پژوهش می شود. امانی بیان کرد: کتاب تفکر وسوادرسانهای و همچنین کتابهای راهنمای معلم چگونگی نوع پژوهش را مورد توجه قرار می دهند. وی عنوان کرد: درآموزش و پرورش تعریف متفاوتی از تحقیق و پژوهش برای دانش آموز ارائه می شود و تجلی آن را می توان در جشنواره های جابربن حیان و نوجوان خوارزمی مشاهده کرد. امانی یادآور شد: باید در آموزش عالی هم این فضا شکل گیرد و کارهای پژوهشی به شکل گسترده تر و با کیفیت تری ارائه شود. انتهای پیام/