سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تلاش روسیه و چین برای تصویب بیانیه شورای امنیت علیه جنایت ائتلاف سعودی در صنعا

نمایندگان مسکو و پکن در شورای امنیت سازمان ملل متحد برای تدوین بیانیه محکومیت حمله هوایی جنگنده های ائتلاف سعودی به مراسم سوگواری در صنعا تلاش می‌کنند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از وبسایت «یمنی پرس»، منابع مطلع سیاسی تأکید کردند شورای امنیت سازمان ملل متحد در نشست روز شنبه خود، پیش نویس بیانیه‌ای را درباره بمباران صنعا بررسی می‌کند.

به گفته این منابع، پیش نویس این بیانیه شامل تشکیل کمیته حقیقت یاب بین المللی درباره کشتار صنعاست که در آن صدها نفر شهید یا زخمی شدند. روسیه و چین از این پیش نویس حمایت می کنند و نمایندگان این دو کشور در حال رایزنی با نمایندگان آمریکا، فرانسه، انگلیس و اعضای غیردائم شورای امنیت هستند.

هیئت نمایندگی عربستان به بهانه فرصت دادن به مشخص شدن نتیجه تحقیقات کمیته ای که این کشور از تشکیل آن خبر داد، به دنبال کارشکنی در تصویب این بیاینه است. سعودی‌ها برای راضی کردن متحدان آمریکایی، فرانسوی و انگلیسی خود به منظور مخالفت کردن با این بیانیه با مشکل روبرو هستند، زیرا این سه کشور با تحرکات دیپلماتیک سعودی‌ها در این خصوص همراهی نمی کنند. این سه کشور نگران آن هستند که در صورتی که به وتوی این بیانیه تهدید کنند، روسیه خواستار تشکیل جلسه علنی شورای امنیت شود تا موضع این سه کشور در مخالفت با محکومیت کشتار صنعا برملا شود.

منابع رسانه‌ای می گویند توافق بین اعضای دائم شورای امنیت درباره بیانیه این شورا تقریباً وجود دارد اما اختلافات بر سر مأموریت کمیته حقیقت یابی است که تشکیل خواهد شد. آمریکا، فرانسه و انگلیس خواهان آن هستند که مأموریت این کمیته فقط محدود به تحقیق درباره بمباران اخیر صنعا باشد.



انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.