سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمان؛

حضور هیئت های عزداری به اصلاح زندانیان کمک می کند

مدیرکل زندان های استان کرمان گفت: ایجاد امید معنوی و معنوی درمانی مددجویان زندان ها با استفاده از ظرفیت های ماه محرم و آموزه های قیام عاشورا از مهم ترین اهداف حضور هیات های عزاداری در زندان است.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازکرمان٬رمضان امیری افزود: سعی می شود با اجرای برنامه های عزاداری و مذهبی در جمع مددجویان زندان ها روحیه و شخصیت این افراد مورد اصلاح قرار گرفته و با ماندگاری این فرهنگ در بین آنها از تکرار جرم جلوگیری شود.

وی با اشاره به فعالیت هیات محبان اهل بیت (ع) در زندان کرمان گفت: هیات های عزاداری در کنار هیات محبان اهل بیت (ع) زندان، به عزاداری پرداخته و در پایان مددجویان زندان ها بر سر سفره متبرک حسین (ع) که از سوی هیات های عزاداری تدارک دیده شده می نشینند.

مدیرکل زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان کرمان حضور هیات های عزاداری را در زندان ها در راستای نهضت قرآنی زندان ها دانست و افزود: برخی از مددجویان زندان ها در هنگام آزادی کمتر در مراسم مذهبی و عزاداری حضور می یافتند اما در زندان ارتباط این افراد با مسائل معنوی و دینی ارتقاء می یابد.

وی آموزه های دینی را بهترین ابزار اصلاح و تربیت مددجویان دانست و گفت: از مداحان و سخنرانان مطرح استانی و کشوری برای عزاداری و سخنرانی در هیات زندان دعوت شده است.

امیری افزود: معتقدیم باید بین فضای بیرون و داخل زندان ها ارتباط منطقی و قانونی برقرار کرد و ارگان ها و سازمان ها نباید به زندان نگاه جزیره ای داشته باشند.

وی تاکید کرد: زندان نمونه ای از مسائل و آسیب های اجتماعی است و اگر سازمان و نهادهای مختلف با اداره کل زندان ها همکاری و هم افزایی داشته باشند اصلاح و تربیت مددجویان محقق شده، از وقوع جرم پیشگیری می شود و هزینه های جامعه به طور چشمگیری کاهش می یابد.
انتهای پیام /ح
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.