سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کاهش بهای نفت در پی احتمال شکست توافق اوپک

بهای جهانی نفت در معاملات نخستین روز هفته با کاهش همراه بود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز؛ بهای جهانی نفت در معاملات نخستین روز هفته با کاهش همراه بود.

گمانه‌زنی‌ها و تردیدها درباره احتمال شکست توافق نفتی اعضای اوپک در الجزایر موجب شد بهای نفت در اولین روز کاری از روند افزایشی خود بازماند.

در همین حال، هر بشکه نفت برنت –شاخص نفت جهانی-- با 23 سنت کاهش 51 دلار و 70 سنت معامله شد. این رقم 2 درصد کمتر از بالاترین نرخ بهای نفت در 4 ماه گذشته است. هر بشکه نفت وست تگزاس اینترمیدیت نیز با 30 سنت کاهش 49 دلار و 51 سنت دادوستد شد.

اعضای اوپک در نشست غیررسمی اوپک در الجزایر نسبت به کاهش تولید خود تا سقف 33 میلیون بشکه در روز به توافق رسیدند. این در حالی بود که جزئیات اجرای این توافق به جلسه رسمی ماه نوامبر در وین موکول شده است.

تحلیلگران بر این باورند که توافق اعضای اوپک در الجزایر ناقص است و به جزئیات آن اشاره نشده است. از سوی دیگر، مستثنی کردن برخی از اعضا برای اجرای توافق می‌تواند یکپارچگی اوپک برای اجرای توافق را زیر سؤال ببرد. بنابراین احتمال شکست توافق وجود دارد و نمی‌توان منتظر رشد بهای جهانی نفت در طولانی‌مدت بود.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.