سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اهواز؛

فرهنگ عاشورا سد محکم در برابر تفرقه

امام جمعه دزفول فرهنگ عاشورا و توجه به آن را سدی محکمی در برابر این تفرقه اندازی دانست .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، حجت الاسلام و المسلمین سید محمدعلی قاضی،  امام جمعه دزفول  در آئین عزاداری کوی مدرس دزفول، گفت: امروز دشمن با تمام توان به جنگ علیه ما برخاسته و این می‌طلبد که ما هم در برابر دشمن با تمام قوا و امکانات بایستیم و از خویش دفاع کنیم و بیشتر از همه، جوانان جامعه اسلامی را با فرهنگ اصیل اسلامی و ارزش‌های حاکم بر آن آشنا کنیم.

وی با اشاره به این که این نوع تحول مأموریت دانشگاه امام حسین (ع) در تمام عرصه‌های فردی و اجتماعی ما است، افزود: حسین بن علی یک ضرورت است و دانشگاه امام حسین رسالت بزرگ تاریخ یعنی احیای ولایت درهمه ابعاد را بر دوش گرفته است و با دو پیوند معرفتی و عملی تشکیل شده است.

امام جمعه دزفول نهضت امام حسین (ع) را سرشار از عبرت و درس دانست و افزود: باید در مجالس عزاداری سرور و سالار شهیدان از قیام عاشورا عبرت گرفت و به آن‌ها توجه نمود چرا که  قیام امام حسین (ع) را برای نجات بشریت از گمراهی و ضلالت بوده و اشک ریختن در عزای امام حسین (ع) توأم با معرفت مورد رضایت امام زمان (عج) می‌باشد.

وی گفت: اگر در جامعه قدرتمند باشیم هیچ دشمنی جرات ندارد با چشم بد نگاه بر کشورمان کند اما اگر ضعیف باشیم دشمنان تلاش می‌کنند از هر دری وارد شوند و بر کشور نفوذ کنند و به همین جهت، ما باید با الهام از فرهنگ عاشورا سعی بر تقویت توان فردی و فرهنگی خود داشته باشیم.

حجت الاسلام و المسملین قاضی بیان کرد: یکی از پیام‌های امام حسین (ع) را صبر و شکیبایی بوده و این اصل و منطق و محور دربر گیرنده تمام صفات انسانی هستند و دو عامل سعادت انسان محسوب می‌شوند که در صورت توجه به آن‌ها موجبات تعالی انسان در عرصه‌های مختلف فراهم می‌شود.

وی با اشاره به این که ایمان تمام زندگی انسان را تحت تأثیر قرار می دهد،  ادامه داد: فردی که ادعای ایمان داشته باشد ولی استقامت نورزد، فردی سست و ناتوان است و به همین جهت ما باید از پیام عاشورا برای توسعه و تقویت نفس خود استفاده کنیم و سستی را در این عرصه از خود دور کنیم.

 امام جمعه دزفول با بیان این که در این برحه از زمان که دشمنان و شیاطین قصد تفرقه اندازی بین آحاد ملت را دارند، فرهنگ عاشورا و توجه به آن می تواند سدی محکمی در برابر این تفرقه اندازی باشد و وحدت و همدلی را گسترش دهد، افزود: ما باید فرهنگ عاشورایی را در جامعه ترویج و ارزش های اسلامی را بیش از گذشته ترویج دهیم.

وی بیان داشت: حماسه عاشورا به عنوان الگوی آزادی خواهی و استکبار ستیزی بوده و باید از ظرفیت ایام محرم و صفر به ویژه تاسوعا و عاشورای حسینی برای بیان زیبایی‌های دین مبین اسلام استفاده کرد و مسیر معنوی و اعتقادی جامعه را بیش گذشته توسعه و تقویت کرد.

 حجت الاسلام و المسلمین قاضی عنوان کرد: امام حسین (ع) در قیام خود دارای ایمان قلبی، اقرار زبانی و توحید عملی بود که این ویژگی‌ها به عنوان الگوی ماندگار باید مورد توجه همگان قرار گیرد و مجالس سوگواری امام حسین (ع) باید با معرفت هرچه بیشتر و مرتبط با این ویژگی‌ها برگزار شود.

وی با تاکید بر این که عاشورا و محرم عهد و پیمان مجددی با اهل بیت (ع) است، گفت: تا دشمنان اسلام و جنایتکاران بدانند که شیعیان هیچ گاه اهل بیت (ع) را فراموش نخواهند کرد و در تمام عرصه‌ها به این منطق و گفتمان توجه دارند و از این ارزش‌ها به خوبی حفاظت می‌کنند.

امام جمعه دزفول با اشاره به روایتی از معصومین(ع) عمل را ثمره و نتیجه علم دانست و افزود: ایمانی که از روی بصیرت و آگاهی باشد ارزشمند است و ایمان بدون عمل راه به جایی نخواهد برد و واقعه صفین و حادثه عاشورا  بیان گر این موضوع است که اگر انسان به سمت دنیا برود، بصیرت و نورانیت از قلب وی گرفته می‌شود و هیچ ضمانتی وجود ندارد که انحراف و انحطاط زمان امام حسین(ع) تکرار نشود.

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.