سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در واکنش به اخبار منتشر شده از سخنرانی ریاست جمهوری؛

کاهش 15 درصدی واردات روغن پالم در ٦ماهه اول امسال

قائم مقام وزارت بهداشت گفت: واردات روغن پالم در ٦ماهه اول سال ٩٥ نسبت به سال گذشته،١٥ درصد كاهش داشته است.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ ایرج حريرچى قائم مقام و سخنگوی وزارت بهداشت در واكنش به اخبار منتشر شده از اظهارات رياست جمهورى مبنى بر سالم بودن روغن پالم، بيان كرد: از مخلوط كردن سلامت مردم با سياست گله دارم چراكه متن سخنرانى رياست جمهورى با سالم خواندن روغن پالم فاصله زيادى دارد و دكتر روحانى ضمن اشاره به سلامتى مردم  مالزی و صادرات عظيم روغن پالم از اين كشور، از اعزام هياتى براى بررسى بيشتر اين روغن به مالزى خبر داد.

وى تصریح کرد: روغن پالم يكى از روغن هاى خوراكى در پنج نوع است كه برخى انواع آن از لحاظ مصرف، مطلوب و گران است. به طور عمده در اندونزى و مالزى توليد مى شود و مالزى بزرگترين توليد كننده و صادر كننده در اين حوزه است. حدود ٣٤ درصد روغن هاى مصرفى جهان روغن پالم است كه در برخى كشورها ٥ درصد و در برخى ديگر ٩٠ درصد گزارش شده است.

حريرچى با اشاره به مصرف ٥٠ درصدى ايران از روغن پالم در گذشته، عنوان كرد: روغن پالم نسبت به ساير روغن ها ارزان تر است و به علت داشتن اسيدهاى چرب اشباع، پايداري بالا، مقاوم در برابر حرارت و مقاومت مكانيكى ويژگى هاى مثبت و منفى دارد.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.