سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

همدان؛

فرهنگ‌سازی از محورهای اصلی کار صدا و سیما در پدافند غیرعامل است

مدیرکل صدا و سیمای مرکز همدان گفت: فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی به آحاد جامعه از محورهای اصلی کار صدا و سیما در بحث پدافند غیرعامل است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ حسین میسر در ستاد بزرگداشت هفته پدافند غیرعامل در استانداری همدان اظهار کرد: صدا و سیمای همدان یکی از زیرگروه‌های شورای پدافند غیرعامل است و بنابر وظیفه‌اش در دو محور اصلی در این خصوص همکاری دارد.

وی افزود: یکی از این محورهای کاری فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی به آحاد جامعه در خصوص پدافند غیرعامل است و در صدا و سیما در حدود 10 سال این مبحث در حال پیگیری است.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز همدان در زمینه اقداماتی که در داخل صدا و سیما در این خصوص انجام شده، گفت: در صدا و سیما یک سازمان دوم کوچک و چابک شکل گرفته و از کمیته‌های مختلفی تشکیل شده که در عرض صدا و سیما در حال فعالیت است.

میسر ادامه داد: در سازمان دوم 10 تا 12 نیرو هر کدام 5 کار را انجام می‌دهند و برای 480 دقیقه برنامه صدا، 300 دقیقه برنامه تلویزیونی و در صورت نیاز 20 دقیقه گزارش ضروری برنامه‌ریزی شده است.

وی با بیان اینکه چون صدا و سیما در برنامه‌های پدافند غیرعامل دخالت دارد، تأکید کرد: در بحث محتوا در کارگروه‌های شورای پدافند غیرعامل هر مطلبی که نیاز به بازگویی دارد و به عنوان خوراک محسوب می‌شود به صدا و سیما ابلاغ می‌شود تا کار برنامه‌سازی در آن زمینه صورت گیرد.

میسر با اشاره به اینکه شرایط پدافند غیرعامل در صدا و سیما خوب است اما نقص‌هایی دارد، خاطرنشان کرد: از استانداری همدان برای تأمین اعتبارات و بودجه خواستار کمک‌رسانی و همکاری هستیم و چون سیکل اطلاع‌رسانی از طریق ماهواره برای شهرستان‌ها در دسترس نیست باید از فیبرنوری و زمینی شهرستان‌ها در حوزه زیرساخت و مخابرات کمک‌رسانی انجام شوند.

انتهای پیام/ د


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.