سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مطالعه لازمه نوشتن شعر آیینی است

مطالعه شاعر باعث می‌شود از لایه های سطحی فاصله بگیرد و دایره واژگانش گسترش یابد.

نغمه مستشار نظامی در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص شعر آیینی گفت: برای نوشتن درباره هر موضوعی بهترین کار این است که درباره آن مطالعه بسیار داشته باشیم. مطالعه باعث می‌شود به سطح عمیق‌تری از مطلب برسیم و لایه‌ای بالاتری از آنچه که مرسوم است ببینیم. گفته می‌شود که برای گفتن یک بیت باید ده هزار بیت خواند و من کاملا با این سخن موافقم. این موضوع در گفتن شعرهای آیینی هم صدق می کند.  

وی افزود: از طرفی برای نقد آثار، چه آثار آیینی و عاشورایی و چه غیر آن باید به سراغ صاحبنظران رفت و به این بسنده نکنیم که مثلا تعداد طرفداران ظاهری یا تعداد لایک ها چقدر است. شخصا همیشه بعد از نوشتن شعرهایم سعی می‌کنم، نظر اساتید این فن را جویا شوم و نظرشان برایم بسیار مهم است. 

این شاعر بیان کرد: شاعر نباید به شنیده‌های سینه به سینه بسنده کند بلکه باید حول اتفاقات مذهبی و عمق مذهب مطالعات عمیق‌تری داشته باشد تا از تکرار مکررات جلوگیری شود و دایره لغات و واژگان شاعر گسترش یابد. در این نوع شعرها خواندن دقیق آیات قرآن بسیار کمک کننده است. 

مستشار نظامی در پایان تصریح کرد: اخیرا به موضوع مباهله پرداختم که از آن دست موضوعاتی است که به آن کمتر پرداخته شده است. برای شعرهای آیینی پرداختن به آیه های قرآن ، احادیث و سخن های اهل بیت لازم است و همه اینها می تواند بسیار جای کار داشته باشد.   



انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.