سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فاضل:

دانشگاه آزاد با واحدهای دانشگاهی متخلف افزایش شهریه ثابت برخورد می‌کند/ سامانه ای برای شکایت دانشجویان

سخنگوی دانشگاه آزاد اسلامی از برخورد با واحدهای دانشگاهی که به صورت غیرقانونی از دانشجویان قدیم الورود(قبل از سال94)شهریه دریافت کردند، خبر داد.

مجتبی علوی فاضل سخنگوی دانشگاه آزاد اسلامی در گفت و گو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره شهریه های این دانشگاه گفت: مبحثی به نام شهریه ثابت در دانشگاه آزاد اسلامی وجود ندارد و باید از آن به نام شهریه پایه یاد کرد که شهریه ای برای جبران هزینه های دانشگاه در ازای ارائه خدمات است و شهریه متغیر نیز بستگی به تعداد واحدهای انتخابی دانشجو دارد و بابت آن هزینه ای را به دانشگاه پرداخت می کند.

وی ادامه داد: برای دانشجویان ورودی سال 94 و قبل از آن هیچ افزایشی در شهریه پایه نداشتیم و هر یک از دانشجویان که به چنین مشکلی روبرو شدند، اطلاع رسانی کنند تا با این تخلف برخورد کنیم.

علوی فاضل بیان کرد:دانشجویان قدیم الورود تا سقف 15 درصد افزایش شهریه متغیر داشته اند و به هیچ وجه در شهریه پایه آنها نباید تغییری صورت بگیرد که با وجود برخورداری از مجوز افزایش 25 درصدی در کل شهریه، اما هیات امنای استانی و مرکزی دانشگاه تنها با 15 درصد موافقت کردند که به جای کل شهریه فقط شهریه متغیر 15 درصد افزایش داشته است.

سخنگوی دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: دو حالت برای دانشجویان جدید الوردوی که بعد از سال 95 وارد دانشگاه شده اند، وجود داشت که در دوره های کاردانی و کارشناسی کم متقاضی و دارای اولویت در نقشه جامع علمی کشور، نه تنها افزایش نداشته ایم بلکه تا 50 درصد هم کل شهریه را نسبت به سال قبل کاهش داشته ایم.

وی افزود: در حالت دوم دانشجویانی هستند که نسبت به سال گذشته شهریه ثابت و متغیر تا سقف 15 درصد افزایش داشته اند.

علوی فاضل تصریح کرد: دانشجویان برای شکایت به تمام سامانه های دانشگاه به ویژه سامانه www.iau.ac.ir مراجعه کنند و انتقادات و اعتراضات خود را به قسمت ریاست اطلاع دهند تا از این طریق، تخلفات واحدهایی که شهریه بیشتر دریافت می کنند را پیگیری کنیم.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.