سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مسکو: سرنگونی بشار اسد هدف حامیان قطعنامه پیشنهادی فرانسه بود

وزارت خارجه روسیه اعلام کرد حامیان پیش‌ نویس قطعنامه پیشنهادی فرانسه درباره سوریه به دنبال فراهم کردن شرایط سرنگونی بشار اسد به دست تروریست‌ها هستند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از راشاتودی، وزارت خارجه روسیه امروز  در بیانیه‌ ای اعلام کرد حامیان پیش‌نویس قطعنامه پیشنهادی فرانسه که مسکو آن را در شورای امنیت وتو کرد، در حقیقت به دنبال این هستند که شاهد سرنگونی دولت «بشار اسد» در دمشق توسط گروه‌های تروریستی تحت حمایت نیروهای خارجی باشند.

بنا بر این گزارش، روسیه در نشست روز شنبه شورای امنیت سازمان ملل درباره سوریه، قطعنامه پیشنهادی فرانسه را وتو کرد و پیش ‌نویسی جایگزین پیشنهاد داد که کشورهای غربی نیز در واکنش به این اقدام روسیه، قطعنامه‌ پیشنهادی مسکو را وتو کردند.

وزارت خارجه روسیه در بیانیه امروز خود اعلام کرد طرح پیشنهادی فرانسه به نحوی تنظیم شده بود که کاملا علیه دولت سوریه بود.

در این بیانیه آمده است: این سند به طرز جنجال‌ برانگیزی تلاش می‌کرد با مطرح کردن منطقه پرواز ممنوع بر فراز حلب، از گروه تروریستی جبهه النصره و گروه‌های شبه ‌نظامی دیگر که اکثرا با جبهه النصره متحد شده‌اند، حفاظت کند، اقدامی که در تناقض کامل با مسئولیت پذیری اعضای سازمان ملل برای مبارزه با تهدیدات تروریستی به هر نحو ممکن است.

مسکو می‌افزاید: این پیش‌ نویس، همچنین از مسئله ‌ای مهم، کاملا غفلت ورزیده بود و گروه‌های شبه ‌نظامی مسئول در متوقف کردن مسیر انتقال کمک‌های بشردوستانه به مردم غیرنظامی در حلب را نیز مشخص نکرده بود.

وزارت خارجه روسیه همچنین گفت: تلاش شکست خورده برای سوء استفاده از اختیارات شورای امنیت سازمان ملل یک بار دیگر تأیید کرد کسانی که ابتکارعمل قطعنامه پیشنهادی فرانسوی را در دست داشتند به شدت درگیر طرح تغییر قدرت در سوریه به دست تروریست‌های بین‌المللی هستند که توسط نیروهای خارجی تأمین می‌شوند.



انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.