سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

چین وضع مالیات از جانب اتحادیه اروپا بر فولاد را ناعادلانه خواند

وضع مالیات از جانب کشورهای عضو اتحادیه اروپا بر فولادهای وارداتی از چین، واکنش پکن را برانگیخت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از رویترز، وزارت بازرگانی چین درباره وضع مالیات واردات از جانب اتحادیه اروپا بر 2 نوع از فولادهای این کشور ابراز نگرانی و تاسف کرد و روش‌های بررسی این قوانین را "ناعادلانه" خواند.

تولیدکنندگان اروپایی در دو سال اخیر به دلیل اشباع بازار از فولاد چینی با مشکلات بسیاری دست و پنجه نرم کرده اند. وضع مالیات واردات بر فولادهای دریافتی از چین، تازه‌ترین اقدام برای کاهش سطح خرید این کالا به وسیله کشورهای اروپایی از این کشور بوده است.

در سال گذشته میلادی، بیش از 5 هزار نفر در انگلیس به دلیل مشکلات بازار فولاد شغل خود را از دست دادند.

در نشست گروه 20 که ماه گذشته برگزار شد، به مسئله اشباع بازار اشاره شد. چین که تولید 50 درصد فولاد جهان را بر عهده دارد، در این نشست اعلام کرد مشکل اشباع بازار، موضوعی جهانی است.

با این‌حال، وزارت بازرگانی چین در تازه‌ترین بیانیه اعلام کرده است سهم فولاد چین در بازار اتحادیه اروپا کمتر از 5 درصد است و به همین دلیل واردات فولاد از چین برای کشورهای عضو این اتحادیه، مشکلات خاصی را در پی نخواهد داشت.

اتحادیه اروپا برای فولادهای وارداتی از چین، بسته به نوع آن‌ها از 13.2 تا 22.6 درصد و از 65.1 تا 73.7 درصد مالیات بر واردات وضع کرده است.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.