سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

لرستان؛

حمایت هزار و ۳۵۴ حامی از ایتام الیگودرزی

مدیر کمیته امداد شهرستان الیگودرزگفت: حامیان الیگودرزی در ۶ ماهه نخست امسا ل چهار میلیارد و ۷۲۲ میلیون ریال به ایتام تحت حمایت کمیته امداد شهرستان الیگودرز کمک کردند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان ؛ ماهرو بختیاری گفت: طرح اکرام برنامه ای انسان دوستانه است که برای یاری وحمایت کودکان بی سرپرست طراحی شده و به اجرا درآمده است.

وی افزود: براساس این طرح هر فرد حقیقی یا حقوقی کفالت مادی و معنوی یک یا چند نفر از ایتام واجد شرایط ( فرزندان یتیم بی سرپرست دختر تازمان ازدواج و پسر زیر ۱۸ سال سن) مورد حمایت مادی و معنوی حامیان خیًر که آمادگی خود را جهت رسیدگی و مساعدت ایتام اعلام کرده اند، قرار می گیرند.

ماهرو بختیاری با اشاره به طرح اکرام ایتام و محسنین در کمیته امداد گفت : در قالب اجرای این طرح حامیان ایتام با مراجعه به دفتر کمیته امداد(خانه انفاق) یا سایت اینترنتی این نهاد در شهرستان نسبت به قبول کفالت ایتام اقدام می‌کنند.

مدیر کمیته امداد شهرستان الیگودرز افزود: حامیان پس از قبول سرپرستی یک یا چند نفر از ایتام به‌عنوان فرزند معنوی خود ماهیانه مبلغی را مستقیماً به حساب وی پرداخت می کنند.

وی با بیان اینکه همه ساله شاهد کمک های خوبی از طرف حامیان طرح اکرام به ایتام تحت حمایت هستیم، افزود: در 6 ماهه نخست امسال حامیان الیگودرزی، چهار میلیارد و ۶۷۶ میلیون ریال به حساب ایتام تحت حمایت کمیته امداد این شهرستان پرداخت کرده اند.

وی گفت: شهرستان الیگودرز دارای 625 یتیم و فرزند محسنین است که یکهزار و 354 حامی حمایت از آنها را بر عهده گرفتند و ماهیانه کمک های نقدی و کالایی خود را به این ایتام پرداخت می کنند.

مدیر کمیته امداد شهرستان الیگودرز افزود: کمیته امداد تنها نقش یک واسطه را در این طرح برعهده دارد و مبلغ اهدایی هر ماه به‌طور مستقیم از سوی حامیان به حساب ایتام واریز می‌شود.

ماهرو بختیاری در ادامه با اشاره به سفارش پیامبر اکرم(ص) در خصوص سیره پسندیده ازدواج گفت: بیش از 200 زوج جوان تحت حمایت کمیته امداد این شهرستان پشت نوبت دریافت جهیزیه قرار دارند که با توجه به نبود اعتبارات، امداد تاکنون موفق به پرداخت کمک جهیزیه آنها نشده است و نیازمند کمک ومساعدت خیرین در این امر مهم است.

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.