سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد؛

قیام با اخلاص امام حسین(ع) رمز ماندگاری و سرافرازی اسلام

اگر قیام امام حسین (ع) در سرزمین کربلا نبود دین اسلام زنده و پابرجا باقی نمی ماند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛ امام جمعه اهل سنت بخش پایین جام شهرستان تربت جام با بیان این مطلب گفت : امروز باید جهان اسلام درس آزادگی و ایثار را از نوه پیامبر عظیم الشان اسلام (ص) برای اتحاد ، وحدت و ایستادگی در مقابل ظلم و ستم بیگانگان بر علیه مظلومان فرا بگیرد.

مولوی برزگر افزود : امام حسین(ع( با قیام و مجاهدت خویش درس نترسیدن از دشمن، ایثار و مقاومت و پایداری را برای ملت های جهان تبیین کرد.

او ادامه داد : اجرای درست امر به معروف و نهی از منکر ضامن برپایی دیگر فرایض دینی در جامعه است و امام حسین(ع) برای برپایی آن قیام کرد تا پرچم اسلام همچنان باقی بماند.

امام جمعه اهل سنت بخش پایین جام تربت جام اظهار کرد : آوردن دین اسلام به عهده پیامبر بود، اما بقای آن در قیام امام حسین (ع) است.

مولوی برزگر ابراز کرد : دشمنان اسلام همیشه در تلاش هستند تا وحدت بین شیعه و سنی را به بهانه های مختلف بر هم بزنند و وجود ماه محرم فرصتی بسیار ارزشمند و گرامی برای نشان دادن وحدت بین اهل تشیع و تسنن در قالب آیین های عزاداری و پاسداشت ارزش ها و آرمان های اسلام است.

او تصریح کرد : اهل سنت علاقمند و دوستدار اهل بیت هستند و دلیلش هم این است که در هر تشهد نماز درود می فرستند که اگر درود بر پیامبر و آل پیامبر را نگویند نمازشان باطل است و این اعتقاد قلبی ماست.

وی با اشاره به حضور جامعه اهل سنت در مراسم عزاداری امام حسین (ع) عنوان کرد : محرم و صفر و ایام شهادت سرور و سالار شهیدان نه تنها شیعیان بلکه اسلام و انسان های آزادی خواه و عدالت محور را در حزن و اندوه فرو می برد.

وی خاطرنشان کرد : در شهرستان تربت جام به رسم دیرینه علما ، بزرگان و جامعه اهل سنت در مراسم سوگواری امام حسین (ع) حضور با شکوه دارند و در روز عاشورا با برپایی دیگ های نذری شهادت آن امام همام را در حزن و اندوه می نشینند.

مولوی برزگر وحدت بین مسلمانان را مهم و ضروری دانست و با بیان اینکه ما علما میتوانیم هم در ایجاد اختلاف و هم در ایجاد وحدت بیشتر نقش داشته باشیم گفت : حضرت امام خمینی (ره) و خلف الصدق ایشان مقام معظم رهبری همیشه بر وحدت و پرهیز از توهین به مقدسات یکدیگر تأکید داشته و دارند و حضرت امام (ره) فرموده اند که شیعه و سنی هیچ گونه اختلافی با هم ندارند که این یک حرف درست و مهمی است.

او با ابراز خوشحالی از حضور در مراسم عزاداری امام حسین (ع) گفت : الحمدلله در این ماه عزیز و در این مجالس شیعه و سنی برادروار کنار یکدیگر جمع شده تا برای نوه عزیز پیامبر اسلام یعنی امام حسین (ع) ماتم بگیرند وعزادار باشند و صبر و شکیبایی کنند که همه مأجورهستند.

انتهای پیام// م ط

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.