سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت ملی پست:

گواهینامه نقره مدیریت کیفیت در سرویس پست‌نامه به شرکت ملی پست ایران تعلق گرفت

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران گفت: در 6ماهه 95، از جهت عملکرد شرکت ملی پست از جهت کیفیت محصولات 97درصد بوده است.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران؛ حسین مهری رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران در نشست خبری که صبح امروز(یک‌شنبه) به مناسبت روز جهانی پست در سا ختمان مرکزی شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران برگزار شد اظهار داشت: در بیست‌وششم کنگره پستی جهانی که حدود 22 روز قبل در استانبول و ترکیه آغاز شد، جمهوری اسلامی ایران توانست بعد از 12سال به عضویت شورای راهبری (CA) درآید.

مهری در ادامه گفت: نظارت بر تمام فعالیت‌های اتحادیه بین دو کنگره، مطالعه و بررسی مسائل مربوط به خط مشی‌های دولتی در زمینه موضوعات پستی، بررسی و تصویب هرگونه اقدام ضروری برای حفظ و تقویت و کیفیت سرویس پستی بین‌المللی در نوسازی آ‌ن در چارچوب صلاحیت‌های شورا، تضمین نظارت بر فعالیت‌ دفتر بین‌الملل، بررسی و تصویب بودجه و حساب‌های سالیانه اتحادیه از وظایف این شورا است.

وی با اشاره به بیانات وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات مبنی رشد سریع تجارت الکترونیک در ایران به عنوان یک چالش و فرصت، تصریح کرد: موضوع تجارت الکتروینک در آینده پست ایران از جایگاه ویژه و ممتازی برخوردار است.

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران گفت: در حاشیه برگزاری مجمع عمومی بیست‌وششمین کنگره پستی جهانی در استانبول شرکت ملی پست ایران توانست گواهینامه نقره مدیریت کیفیت در سرویس پست نامه را دریافت کند.

مهری در ادامه تصریح کرد:‌ شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران موفق شد با رعایت استانداردهای اعلامی تعاونی پیشتاز جایزه برنز کیفیت سرویس پیشتاز را در سال 2هزار و 500به خود اختصاص دهد.

وی افزود: شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران در 2 هفته برگزار کنگره پست جهانی 3پیشنهاد را با عناوین سرویس‌های تجارت الکترونیک کلیدی برای یک سرویس مؤثر و پویا، درج آ‌مار مرتبط با توسعه سرویس‌های الکترونیک پستی در آ‌مار اتحادیه پستی جهانی و نیز پیشنهاد شماره 7،1، 20 در رابطه با اصلاح بندهای 2و3 ماده یک کنوانسیون پستی جهانی ارائه داده است که با اجماع عمومی مورد تثبیت قرار گرفت.

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران گفت:‌ بحث رأی بالای ایران به عنوان عضو شورای راهبری جهانی پست از مباحث مهمی بود که بعد از 12سال توانستیم دوسوم رأی کشورهای عضو این شورا راب دست آوریم و حدود 103کشور به ایران برای عضویت در CA رأی دادند و ایران توانست رتبه  28را در چیدمان اتحادیه بدست آورد.

مهری در ادامه تصریح کرد: وزیر حفاظت فناوری اطلاعات ایران گفت‌وگو های مؤثری را با وزیر ارتباطات ترکیه در خصوص توسعه همکاری‌ها مشترک بین دو کشور انجام داد و تفاهم‌نامه‌ای بین شرکت ملی پست ایران و شرکت پست ترکیه امضا و مبادله شد.

وی افزود: در زمینه خدمات پستی و توسعه همکاری‌های دو جانبه بین ایران و کشور آذربایجان اقدامت مناسبی صورت گرفته است و طی دیداری که وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران و با وزیر ارتباطات آذربایجان انجام گرفت در حمایت متقابل دو کشور در انتخابات آتی شوراهای اتحادیه پستی جهانی در کنگره استانبول تأکید شد.

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران گفت: عملکرد 6ماهه اول سال 95 شرکت ملی پست از نظر کیفیت محصولات توزیع شده از 82 درصد در سال 94 به 97 در سال 95 درصد رسیده و 9درصد تغییر آن مثبت بوده است.

رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران گفت: ما حدود یک دهه با بلاتکلیفی واگذاری شرکت پست مواجه بودیم و قرار بود که سازمان دولتی شکل بگیرد که این عمل غیر ممکن بوده و در سه سال قبل پیشنهاد تکمیلی را به مجلس شورای اسلامی دادیم و گفتیم که واگذاری شرکت پست به صلاح کشور نیست و در این راستا اصلاحات و اقداماتی در جهت شکل گیری اساس‌نامه شرکت پست انجام شد و در اساس‌نامه شرکت پست به شرکت ملی پست تغییر نام پیدا کرد.

وی در ادامه تصریح کرد: تفاهمنامه‌ای بین شرکت پست ایران و ترکیه صورت گرفت و بر اساس آن طرفین در خصوص توسعه همکاری‌های پستی در حوزه ارائه سرویس‌های پستی ، موضوعات مطالعاتی مرتبط و نیز تشکیل کمیته تخصصی مشترک برای اجرایی شدن تفاهم‌نامه توافق و تأکید کردند.

وی افزود: قریب به یک دهه شرکت پست بلا تکلیف بود و وضعیت مشخصی نداشت از این روی آینده مشخصی پیش روی آن نبوده و امکان سرمایه گذاری و اصلاح ساختار و توسعه آن نیز وجود نداشت.

رئیس هیئت مدیر و مدیر عامل شرکت پست جمهوری اسلامی ایران گفت: به استقرار دولت تدبیر و امید و با بررسی های صورت گرفته از پست 192 کشور عضو اتحادیه پستی جهانی مشخص شد ساختار پست 185 کشور دولتی است و بر این اساس و با توجه به تغییر ماموریت‌های شبکه پستی و سه وجه فیزیکی، الکترونیکی و مالی منطبق با الزامات اتحادیه پستی جهانی لزوم بازنگری در اساس‌نامه شرکت پست احساس شد که این مهم با حمایت مجلس شورای اسلامی و پیگیری‌های دلسوزانه مقام عالی وزارت به تصویب رسید.

مهری در ادامه تصریح کرد: در اساس نامه جدید شرکت پست جمهوری اسلامی ایران به منظور انجام امور ملی و حاکمیتی، خدمات پستی به شرکت پستی جمهوری اسلامی ایران تغییر نام یافته است و از جمله وظایفی که در این اساس‌نامه به شرکت ملی پست محول گردیده می‌توان به ایجاد زمینه ارائه خدمات نوین پستی ، تهیه طرح و انتشار تمبر و اوراق بهادار پستی برای مصارف جاری و یادبود، مدیریت نشانی مکان‌ها کشور مبتنی بر بانک های اطلاعاتی شنا‌سه ( کد ) پستی ده رقمی، موضوع قانون الزام اختصاص شماره ملی و‌ شنا‌سه پستی برای کلیه اتباع ایرانی، مصوب 17 اردیبهشت ماه سال 76 و به هنگام سازی اطلاعات مرتبط با شنا‌سه پستی و ایجاد پایگاه نشانی استاندارد مبتنی بر اطلاعات جغرافیایی ( GNAF) ، و ارائه خدمات صندوق پست فیزیکی  الکترونیکی، انجام عملیات تجزیه و مبادلات کلیه مرسو‌لات و محموله‌های پستی بین‌المللی در دفاتر مبادله بین‌ ا‌لملل (ها‌ب پستی) ، نظارت بر قبول ، حمل و رهسپار‌ی و توزیع کلیه مرسو‌لات خرید و فروش اینترنتی به اینها اشاره کرد.

وی افزود: توسعه و راه اندازی نرم افزار یکپارچه مبادله پستی در 650 نقطه مبادله در سراسر کشور و راه‌اندازی سامانه هوشمند همراه نامه رسان در ده استان کشور از جمله پروژه های هوشمند‌سازی ای بود که به بهره‌برداری رسیده است.

رئیس هیات مدیر و مدیر عامل شرکت پست جمهوری اسلامی ایران گفت: شرکت ملی پست برنامه‌هایی در آینده برای خدمت‌رسانی به شهروندان در دست اقدام دارد که می‌توان به توسعه تجارت الکترونیک، توسعه سرویس‌های الکترونیکی پست ( E-post)، مدیریت نشانی مکان محور و ا‌ستعلامات میان دستگاهی اماکن، توسعه نواحی تجزیه و توزیع، توسعه ها ب پستی بین‌الملل، ایجاد و توسعه مراکز تجزیه مکانیزه کشوری ، بهینه سازی مرکز تجزیه و مبادلات تهران و ایجاد مرکز داده و طرح جامع فناوری اطلاعات اشاره کرد.

مهری در ادامه تصریح کرد: از جمله محورهای مهم مطرح شده در کنگره پستی جهانی می‌توان به جایگاه پست در جامعه به واسطه نوع خدمات و حسن شهرت کارکنان پست، تغییر رویکرد و توجه به فناوری‌های روز، تقدیر از نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان به مناسبت تصویب اساس‌نامه پست و ایجاد ثبات در این شرکت، نقش خدمات پستی در برنامه‌های توسعه‌ای کشور، پروژه مدیریت نشانی مکان محور و استعلا‌مات میان دستگاهی gnaf که در زمره پروژه‌های اقتصاد مقاومتی است و موجب جلوگیری از اقدامات موازی دستگاه‌های اجرایی و کاهش هزینه می‌شود، فراهم نمودن بستر و زیرساخت‌های لازم برای ایجاد سرویس‌های متنوع، افزایش رفاه و رضایت کارکنان و در نهایت ارتقاء کیفیت خدمات و توسعه خدمات پستی در جامعه به رضایت مشتریان از خدمات دستگاه‌های دولتی اشاره کرد.

رئیس هیئت مدیر و مدیر عامل شرکت پست جمهوری اسلامی ایران گفت: دبیر کل اتحادیه پستی جهانی در این کنگره به نکاتی تاکید کردند که از جمله آن می توان به این مطلب اشاره کرد که مشتری همواره تمرکز اصلی خدمات پستی در سراسر جهان بوده است و فناوری‌های پیشرفته اطلاعات و ارتباطات نوع جدیدی از مصرف کننده را ایجاد کرده که برای آنها توزیع درب منزل کافی نیست و آنها می‌خواهند در هر زمان و مکانی که نیاز داشته باشند به آنان خدمت رسانی شود و خدمات مورد نیاز کنونی مشتریان شخصی‌تر شده است.

مهری در ادامه تصریح کرد: در راهبرد پستی جهانی استا‌مبول اتحادیه پستی جهانی بستر مناسبی را برای هدایت صنعت پست در فاصله سال‌های 2017 تا 2020 و پس از آن فراهم کرده است و بر اساس این طرح دستیابی به سه هدف بسیار مهم در این راهبرد مدّ نظر قرار گرفته است که از جمله می‌توان به بهبود هم‌سازگاری زیر ساخت شبکه، حصول اطمینان از ارائه محصولات مدرن و پایدار و تقویت بازار و عملکرد بخش پستی اشاره کرد.

وی افزود: ما باید برای ایجاد یک جهان پستی تلاش کنیم که در آن نوآوری به اشتراک گذاشته شده، ترویج یابد و توزیع شود.

رئیس هیئت مدیر و مدیر عامل شرکت پست جمهوری اسلامی ایران در چشم‌انداز پستی جهانی شبکه‌های پستی به صورت بین‌المللی ، منطقه ای و ملی با یکدیگر اد‌غام شده و دولت‌ها، شرکای توسعه و سازمان‌های بین ا‌لمللی، ادارات پست را همچون وسیله نقلیه ای برای توسعه فراگیر در نظر آورد.

مهری در ادامه تصریح کرد: کیفیت مرسو‌لات به موقع توزیع شده شرکت ملی پست در 6 ماهه اول سال 95، حدود 94 درصد است که این رقم در مقایسه با سال 94 که 93 درصد بود حدود 9 درصد تغییرات مثبت بوده است.

وی افزود: در قسمت مر‌سولات عادی حدود 7 درصد و مرسو‌لات سفارشی حدود 23 درصد رشد را داشته‌ایم که در مقایسه با این رقم در بخش سرویس پیشتاز 10 درصد کاهش را به دلیل الکترونیکی شدن بخشی از کارها به همراه داشته‌ است.

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت پست جمهوری اسلامی ایران گفت: در بخش امانات شرکت ملی پست در سال 95 حدود 50 درصد رشد داشته است و در این راستا به دنبال فراهم کردن زیر‌ساخت‌ها هستیم و سرویس جداگانه پستی را در شهرها راه‌اندازی کرده‌ایم و همچنین خدمات متقابل و استعلام کدپستی حدود 435 درصد رشد را داشته است.

مهری در ادامه با اشاره به روند پیشرفت پروژه اقتصاد مقاومتی ( پروژه مدیریت نشانی مکان محور و استعلا‌مات میان دستگاهی اماکن)، تصریح کرد: تعداد رکورد کد‌پستی در کشور حدود 48.5 میلیون است که از این رقم 38.5 میلیون مربوط به نقاط شهری و 10 میلیون مربوط به نقاط روستایی است.

وی افزود: تقریبا 100 درصد شهرها و 55 درصد روستاهای کشور در زمینه کد‌پستی به هنگام شده‌اند.

رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل شرکت پست جمهوری اسلامی ایران گفت: اقدامات 16 استان که برابر با 97 درصد نقاط شهری است در زمینه ژ‌ئو کد انجام شده است و تا 2 ماه آینده عملیات ژ‌ئو کد در نقاط شهری کشور به اتمام خواهد رسید و بیش از 12.3 میلیون مختصات جغرافیایی اماکن شهری تعیین شده است.

مهری در ادامه تصریح کرد: در سه استان کرمان، گیلان و البرز طرح سیما‌ک به صورت پایلوت اجرایی شده است و به روز‌رسانی اطلاعات و ساماندهی نشانی اماکن در 19 میلیون رکورد نقاط شهری و 2.4 میلیون رکورد نقاط روستایی انجام شده است.

وی افزود: شهرداری‌ها و دهیاری‌ها به سامانه یکپارچه داده‌ای جغرافیایی باید تجهیز شوند که در این راستا حدود 49 شهرداری و 515 دهیا‌ری به این سامانه مجهز شده‌اند که این عمل موجب سالم سازی اقتصاد، کاهش مراجعات مردم، هزینه ها و ساماندهی مسکن و جلوگیری از زمین‌خواری‌ها می‌شود.

رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل شرکت پست جمهوری اسلامی ایران گفت: در حقیقت یکی از اطلاعات مهم برای شهرها را از نظر مکان با ژ‌ئو کد کردن دستگاه‌های خدمات رسان می‌توان تأمین کرد چرا که آنها می‌توانند به راحتی به مکان‌ها دسترسی پیدا کرده و در ارسال مر‌سولات از کوتاه‌ترین زمان ممکن استفاده کنند.

 *اخذ مجوز فعالیت در بخش پستی ضروری است 

مهری در ادامه افزود: تمام کسانی که در بخش پستی فعالیت می‌کنند باید از سازمان تنظیم مقررات مجوز لازم را اخذ کنند چرا که در غیر این صورت اجازه هیچ گونه فعالیتی در این راستا را ندارند.

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران تأکید کرد: کسانی که مدت معین مجوز آنها به اتمام رسیده است اجازه ادامه فعالیت ندارند. همچنین هیچ ارگانی مثل شهرداری و یا فرودگاه‌ها اجازه فعالیت‌های پستی بدون هماهنگی با سازمان تنظیم مقررات را ندارند.

وی در رابطه با توفیقات شرکت پست تصریح کرد: ما تاکنون تلاش‌های بسیاری را انجام داده ایم اما هنوز به استانداردهای جهانی نرسیده‌ایم و کشور‌های پیشرفته از جهت کیفیت، سرعت و امنیت در رده‌های بالا قرار دارند و ما از آنها فاصله داریم اما در بین کشورهای منطقه از وضعیت خوبی برخوردار هستیم.

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت پست جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه متأسفانه در گذشته کالاهای غیرمجاز از طریق پست توزیع می‌شد، گفت: برای توسعه تجارت الکترونیک به ساماندهی فروشگاه‌ها پرداختیم و امیدواریم  هر چه سریع‌تر به استاندارد‌های لازم در این راستا دست یابیم.

به گفته مهری در حال حاضر شهرهای تهران، خوزستان، فارس، خراسان رضوی در حوزه تجارت الکترونیک فعال هستند.

مهری در ادامه با اشاره به تخصیص سهم هزینه پستی در سبد خانوار‌های ایرانی، تصریح کرد: اگر 75 میلیون نفر، جمعیت کشور باشد سهم هزینه پستی حدود 11 تا 12 هزار تومان می‌شود و این رقم بالایی نیست و با توسعه فعالیت‌ها و اپر‌اتورهای جدید این سهم افزایش می‌یابد.

وی با اشاره به راه اندازی سامانه خوش گفت: این سامانه به ارائه سرویس‌های متنوع همچون فروش بلیت اتوبوس، هواپیما، خدمات پیکی، خدمات پستی ملی و بین ا‌لمللی، توزیع غذای گرم و فروش محصولات کارخانه‌ها می‌پردازد و با مشارکت بخش خصوصی در شهرهای بزرگ فعال است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.