سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد؛

آب چهار رودخانه مرزی خراسان رضوی مهار شد

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی گفت: آب چهار رودخانه مرزی این استان با ساخت چهار سد مهار و از خروج آب از کشور آن جلوگیری شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ محمد مقدوری افزود: آب یک رودخانه مرزی در شمال شرق خراسان رضوی مهار نشد که برای حل این مسئله نشستهایی با مسئولان وزارت نیرو برگزار شده است.
وی گفت: اختصاص سهمیه حق برداشت آب از این رودخانه، تخصیص اعتبارات برای اجرای طرح مهار آب و نحوه آغاز عملیات اجرای طرح مهار آب آن از موضوعاتی است که مورد بررسی قرار گرفت.
معاون استاندار خراسان رضوی گفت: ساخت سد سلما با ظرفیت ذخیره سازی 700 میلیون متر معکب آب توسط کشور افغانستان در بالادست سد دوستی سبب کاهش میزان ذخیره سازی این سد در ایران شده است.
وی افزود: ظرفیت ذخیره سازی سد دوستی یک میلیارد و 250 میلیون متر مکعب است که توانایی نگهداری بارشها در فصول مختلف سال، روان آبها و سیلابها را دارد.
مقدوری گفت: ظرف 6 ماه نخست امسال 650 میلیارد ریال اعتبار بین دهیاریهای خراسان رضوی توزیع شده است و این اعتبارات بر اساس برنامه های ابلاغی دولت و نیاز روستاها اختصاص و برای توسعه عمرانی روستا هزینه می شود.
انتهای پیام// م.م

برچسب ها: آب ، رودخانه مرزی ، مهار ، مشهد
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.