سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ساری،

خرید و فروش گوشت با طعم گراز + تصویر

30 کیلوگرم گوشت گراز هنگام فروش در ساری کشف و ضبط شد.

بهرام فغانی، رئیس اداره حفاظت محیط زیست ساری و میاندورود در گفتگو باخبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری گفت: 30 کیلو گوشت گراز هنگام فروش در ساری کشف و خریداران دستگیر شدند.

فغانی افزود: روزهای اخیر علاوه بر کشف گوشت گراز دو قبضه سلاح و یک شکارچی به همراه یک خریدار در روستای سقندیکلا ساری توسط ماموران اجرایی هولار و همکاری پاسگاه انتظامی کشف و دستگیر شدند.

وی با بیان اینکه مجوز شکار جانوران آسیب ‌رسان به میرشکارها در مناطق مختلف داده شد، گفت: به پیشنهاد بخشداری، شورای روستا و دهیاری‌ها مجوز شکار حیوانات آسیب‌ رسان به افرادی که مجوز شکار دارند داده شد تا با نظر محیط زیست شکار صورت گیرد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست ساری و میاندورود افزود: میرشکاران بعد از شکار باید گزارش لازم را به محیط زیست بدهند و لاشه را بعد از شکار دفن کنند.

فغانی با بیان اینکه میرشکاران بعد از شکار حق هیچ ‌گونه خرید و فروش این حیوانات حرام گوشت را ندارند، گفت: میرشکاری که دارای مجوز شکار بود بر خلاف مقررات تعیین شده لاشه گراز شکار شده را به فروش رسانده است.

وی افزود: با کشف گوشت گراز در هنگام فروش فروشنده و شکارچی دستگیر و بعد از تکمیل پرونده تخلف به مراجع قضایی ارجاع داده شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست ساری و میاندورود با بیان اینکه در 6 ماه نخست امسال برای چهار نفر مجوز میرشکاری صادر شد، گفت: در همین مدت نیز 473 دفترچه شکار صادر شد.

فغانی با بیان اینکه امسال 113 مورد صید غیرمجاز، 12 مورد شکار غیرمجاز پرندگان در حوزه استحفاظی ساری و میاندورود انجام شد، افزود: دو مورد شکار پستانداران مثل مرال و گوزن انجام شد و 13 مورد هم زنده‌گیری و رهاسازی پرندگان و پستانداران به طبیعت انجام شد.

وی با بیان اینکه اینکه 17 مورد زنده‌گیری غیرمجاز خزندگان در اداره حفاظت محیط زیست ساری و میاندورود، انجام شد، گفت: در 6 ماه نخست امسال دو مورد سلاح غیرمجاز، 9 مورد سلاح مجاز و 47 مورد ادوات و وسایل شکار و صید کشف شد.


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
اصغر
۰۹:۴۷ ۱۵ تير ۱۴۰۱
محیط زیست کشورمون متاسفانه افتاده تو دست مدیران بی سواد مطمئن هستم تنها چیزی که براشون مهم نیست همین محیط زیست کشورمونه اما محیط بانان دلسوزی داریم اما باز قانون معیوبیی داریم که محیط بان حتی از جون خودش. نمیتونه دفاع کنه چه برسه از محیط زیست بخواد دفاع کنه متاسفم بخاطر داشتن همچین قانون گذارانی