سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد؛

برداشت زعفران خشک ازکشتزارهای تربت حیدریه

مدیر جهاد کشاورزی تربت حیدریه گفت: پیش بینی می شود امسال 33 هزار و 600 تن زعفران خشک از مزارع این شهرستان برداشت شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمد کریمی فرزقی از آغاز برداشت زعفران در تربت حیدریه خبرداد وافزود: برداشت محصول زعفران از سطح هشت هزار و 400 هکتار کشتزارهای این شهرستان در چند روز اخیر آغاز شد.

وی اظهار داشت: میانگین برداشت زعفران در این منطقه چهار کیلوگرم در هکتار است.

مدیر جهاد کشاورزی تربت حیدریه گفت: با توجه به بارش های بسیار مساعد در بهار امسال، افزایش برداشت محصول نسبت به پارسال نیز دور از انتظار نیست.

کریمی در خصوص وضعیت کاشت زعفران گفت: پیاز زعفران بر خلاف دیگر گونه های کشاورزی معمولا تابستان خواب است و به محض آنکه در خرداد به خواب رفت می توان نسبت به کاشت اقدام کرد و اوایل تیرماه فعل و انفعالات شیمیایی پیاز زعفران آغاز و آماده گل دهی می شود لذا باید عملیات کاشت صورت گیرد.

او اظهار کرد: به طور کلی برداشت گل زعفران به ترتیب در اقلیم سرد بخش جلگه رخ تربت حیدریه، اقلیم معتدل بخش مرکزی تربت حیدریه و شهرستان زاوه و نیز خطه گرم شهرستان مه ولات از 15 مهر آغاز و تا اواخر آبان ادامه دارد.

یکی از شاخص ترین محصولات تربت حیدریه که در ایران و جهان رتبه نخست را به خود اختصاص داده زعفران است که کشت آن در سطح هشت هزار و 400 هکتار با تولید سالانه حدود 34 تن محصول صورت می گیرد.

مرکز شهرستان 250 هزار نفری تربت حیدریه در 150 کیلومتری جنوب غربی مشهد قرار دارد.

انتهای پیام//ف.ض

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.