سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردبیل؛

با راه اندازی منطقه آزاد تجاری یک میلیارد دلار کالا به روسیه صادر می شود

استاندار اردبیل گفت: بر اساس هدف گذاری صورت گرفته با ایجاد و راه اندازی منطقه آزاد تجاری صنعتی منطقه مغان، ظرف پنج سال حدود یک میلیارد دلار انواع کالا و محصولات کشاورزی از استان اردبیل به روسیه صادر خواهد شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ مجید خدابحش افزود: با تاسیس و نهایی شدن بحث منطقه آزاد تجاری و بهره برداری از پایاب سد خداآفرین، صنایع تبدیلی و تکمیلی و کشت و صنعت های مدرن در این منطقه راه اندازی و ده ها هزار فرصت شغلی پایدار ایجاد می شود.

وی صادرات را لوکوموتیو و موتور محرک توسعه و پیشرفت دانست، اظهار کرد: با تحقق منطقه آزاد تجاری صنعتی، صادرات انواع محصولات وابسته به بخش کشاورزی در این استان رونق خواهد گرفت.

استاندار اردبیل با بیان اینکه لایحه راه اندازی منطقه آزاد تجاری در هفت استان مرزی هم اکنون در کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی قرار دارد، گفت: نام منطقه آزاد استان اردبیل بعد از تصویب مجلس و در اساسنامه ای که بعداً در هیات دولت طرح و مصوب می شود انتخاب خواهد شد.

خدابخش با اشاره به خدمات دولت تدبیر و امید طی سال سه سال گذشته در استان اردبیل، از جمله اختصاص یک میلیارد دلار اعتبار از محل صندوق توسعه ملی برای مهار آب های مرزی و تسریع در عملیات اجرایی طرح عظیم پایاب سد خداآفرین، گفت: در سه سال گذشته به اندازه بیش از 20سال قبل از آن در پارس آباد مغان کار عمرانی انجام شده است.

وی ادامه داد: طبق استانداردهای جهانی از تبدیل یک هکتار زمین دیم به آبی برای یک نفر شغل ایجاد می شود، اضافه کرد: بر این اساس با بهره برداری از طرح ملی پایاب خداآفرین، دست کم برای 50 هزار بیکار زمینه شغلی فراهم می شود.

وی با اشاره به موقعیت و قابلیت ها و ویژگی ها مرزی پارس آبادمغان و مجاورت این شهرستان با جمهوری آذربایجان، گفت: به دنبال ایجاد بندر خشک در بخش اصلاندوز هستیم که با ایجاد آن و همچنین احداث خط آهن اردبیل- پارس آباد و اتصال آن به جمهوری آذربایجان، شاهد توسعه صادرات و تبادلات تجاری و اقتصادی با کشورهای آذربایجان، روسیه و منطقه قفقاز خواهیم بود.

انتهای پیام/ح

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.