سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمانشاه؛

به طور جدی نکات بهداشتی را رعایت کنید

رییس مرکز بهداشت استان کرمانشاه از همه افراد خواست که اگر می‌خواهند نذری بدهند، به طور جدی رعایت موارد بهداشتی را داشته باشند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛ابراهیم شکیبا گفت: افراد باید سعی کنند همواره از مواد غذایی سالم و تازه برای تهیه نذورات استفاده کرده و گوشت و مرغ را از مراکز بهداشتی تحت نظارت وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی تهیه کنند.در صورت استفاده از لبنیات در تهیه نذورات نیز توصیه می‌شود این مواد از نوع بهداشتی و پاستوریزه آن تهیه شود.


شکیبا با تاکید بر شستشو و ضدعفونی دقیق سبزیجات بکاررفته پیش از استفاده در غذا، گفت: سبزیجات را قبل از اضافه کردن به غذا باید به خوبی شسته و  ضدعفونی کرد. همچنین  تمامی سطوحی که برای تهیه غذا و آشپزی استفاده می‌شود نیز باید قبل از هرگونه پخت و پز شسته و پاکیزه شود.

رییس مرکز بهداشت استان کرمانشاه افزود: افراد باید از کارد و تخته آشپزی مجزا برای ظروف خام استفاده کرده و بعد از هر بار استفاده آنها را به خوبی شسته و از ظروف مجزا برای نگهداری غذاهای خام و پخته استفاده کنند.

شکیبا توصیه کرد: افراد غذاهایی مانند سوپ و خورش را به خوبی جوشانده و مطمئن شوند دمای آن به 70 درجه رسیده است.

این مقام مسئول در خصوص استفاده از مواد اولیه‌ تاریخ مصرف گذشته و نیز استفاده از روزنامه به عنوان دمکنی هنگام طبخ غذا هشدار داد و افزود: افراد باید برای طبخ غذا از ظروف استیل یا ظروف تفلون بدون خراشیدگی استفاده کنند.

شکیبا در خصوص سرو چای یا غذا داخل لیوانهای پلاستیکی و ظروف پلاستیکی شفاف نیز هشدار داد و خاطرنشان کرد: استفاده از ظروف پلاستیکی برای ارائه نوشیدنی‌ها و غذاهای سرد بلامانع است و بهتر است افراد جهت توزیع غذا، ترجیحا از ظروف یکبار مصرف با پایه گیاهی استفاده کنند.

وی از همه افرادی که در پخت غذا و نذری شرکت دارند خواست تا حتما رعایت بهداشت را داشته و دستهای خود را قبل از تهیه غذا و در طول تهیه آن به تناوب با آب و صابون بشویند.

شکیبا هشدار داد: افراد در هنگام پخت غذا از برگرداندن روغن استفاده شده به ظرف اصلی و یا استفاده مکرر از روغن سوخته شده به طور جد خودداری کنn.

انتهای پیام/ز

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.