سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد؛

عزاداری برای سید الشهدا(ع) فقط در گریه کردن خلاصه نمی‌شود

سخنران حرم مطهر رضوی گفت: عزاداری برای سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) تنها در گریه کردن و بر سر و سینه زدن خلاصه نمی‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حجت الاسلام والمسلمین سید مرتضی صالحی خوانساری در سلسله جلسات سخنرانی دهه اول محرم در رواق امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی، به بیان اهمیت عزاداری درست و فلسفه عزاداری برای حضرت اباعبدالله الحسین(ع) پرداخت.

وی گفت: درعزاداری باید به این نکته توجه داشته باشیم که اگر انسان صدها بارهم بگوید «حسین حسین» ولی نسبت به هدف قیام سیدالشهدا(ع) علم و آگاهی نداشته باشد، اثری در رشد و تعالی او نخواهد داشت، چرا که عزاداری باید همراه با معرفت نسبت به اهداف و اندیشه‌های امام حسین(ع) باشد.

سخنران حرم مطهر رضوی افزود: از جمله مسائلی که باید درعزاداری حضرت اباعبدالله الحسین(ع) توجه شود، این است که عزادار نسبت به اهداف آن حضرت از قیام عاشورا آگاهی داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه احیاء دین خدا و اقامه نماز یکی از اهداف امام حسین(ع) در قیام علیه حکومت یزید بود، ابراز کرد: گاهی اوقات مشاهده می‌شود که برخی از افراد تا پاسی از شب به عزاداری و سینه زنی برای امام حسین(ع) می‌پردازند، ولی نماز صبح آن-ها قضا می‌شود. در صورتی این شیوه عزاداری در مکتب حسینی صحیح نیست و خود آن حضرت در روز عاشورا و در میانه جنگ نماز ظهر را به موقع اقامه کردند و شایسته نیست که پیروان آن حضرت به بهانه عزاداری برای ایشان از نماز خواندن غافل شوند.

حجت الاسلام خوانساری علم به اهداف امام حسین(ع) را باعث بیداری امت اسلام در مقابل مستکبران جهانی دانست و اظهار کرد: دشمن از خدا می‌خواهد که عزاداری ما تنها گریه کردن و سینه زدن باشد و در عزاداری‌ها صحبتی از فلسفه عاشورا و مبانی مکتب حسینی در میان نباشد.

این کارشناس دینی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در مورد مراسم عزاداری محرم اظهار کرد: نوحه‌هایی که برای امام حسین(ع) خوانده می‌شود باید در راستای قرآن و ولایت باشد تا باعث سازندگی جامعه اسلامی شود.

انتهای پیام//ف.ض

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.