سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

امام جمعه مشهد:

جریان های سیاسی مانع اصلی امر به معروف و نهی از منکر هستند

امام جمعه مشهد گفت: در جامعه امروزی مانع اصلی امر به معروف و نهی از منکر برخی جریانات سیاسی هستند، عده‌ای می‌خواهند از قشر بی بندوبار برای خود اردو درست کنند و در انتخابات اردوکشی راه بیندازند و تا کسی نهی از منکر می‌کند، اهانت و جسارت می‌کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ آیت الله سید احمد علم الهدی در خطبه های نماز جمعه این هفته در جوار ملکوتی امام رضا(ع) افزود:  علت نامگذاری هفته اول محرم به نام هفته امر به معروف و نهی از منکر الهام از فرمایش امام حسین(ع) است که انگیزه قیام خود را امر به معروف و نهی از منکر معرفی می‌کنند.

وی با اشاه ره اینکه قیام حضرت برای این بود که مردم را از بی تفاوتی خارج کنند، گفت: برخی درصدد مصلحت اندیشی بودند و ایشان را از این قیام منع می‌کردند و نمونه آن ابن عباس بود که گفت شما چرا از این شهر بیرون می‌روید و می‌خواهید قیام کنید؟

امام جمعه مشهد افزود: مصلحت اندیشی را کسی انجام می‌دهد که در مقابل توسعه ناهنجاری در جامعه بی تفاوت است اما آنچه برای امام حسین(ع) موضوعیت داشت بی تفاوتی در برابر گناه و جنایت بود، امام می‌خواست مردم در برابر گناه بی تفاوت نباشند و با این مسئله بی تفاوت برخورد نکنند.

آیت الله علم الهدی گفت: آیا امام حسین خواستند یزید را امر به معروف کند؟ نهی از منکر که در یزید اثر نداشت. این جامعه هدف قطعاً یزید و حکومتش نبود بلکه انکر منکرات، انحراف سیاسی جامعه و امتی بود که در آن زمان دچار انحراف شده بود.

وی افزود: امام حسین(ع) به دنبال اصلاح امت بودند زیرا آنها دنبال زندگی خود و مصلحت اندیشی برای زندگی بودند و در برابر گناه بی تفاوت شده بودند، نقطه تبلور این انحراف، نقض بیعت کوفیان با مسلم بود، باید پای ولایت فقیه ایستادگی کرد و تنها در این صورت است که ما اهل کوفه نیستیم.

امام جمعه مشهد با اشاره به اینکه مسلم امام زمان ولی فقیه است، گفت: ولایت فقیه را استکبار می‌خواهد از روی کره زمین براندازی کند.

آیت الله علم الهدی افزود: اینها می‌خواهند جریانی لامذهب ایجاد کنند و آن را مقابل دین قرار دهند و بی بندوبارها مقابل دین بایستند و گرنه بلوا راه انداختن در شهر قم نیاز بود؟ قبل از پیروزی انقلاب زنان بی‌حجاب وارد قم که می‌شدند چادر به سر می‌کردند آن وقت در این قم شما یک چنین فسق و فجوری به راه می‌اندازید؟ این یک جریان حساب شده است.

وی خاطر نشان کرد: همه باید امر به معروف و نهی از منکر کنند تا مانع از بی بندوباری و شهوت رانی در جامعه شوند.

انتهای پیام// م.م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.