سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمانشاه؛

آمارتلفات پنج ماهه نخست امسال در تصادفات رانندگی

رییس پلیس راه استان کرمانشاه گفت: در پنج ماهه امسال در هر روز یک کرمانشاهی در تصادفات رانندگی جان خود را از دست داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛فضل‌اله شیری گفت: پلیس راه و پلیس راهور قدرت نرم ناجا را در اختیار دارند و باید بر مشارکت مردم و تعامل با رسانه‌ها بیشتر متکی باشند.

وی افزود: رسانه‌ها «وظیفه شهروندی» را از مردم و مسئولین مطالبه کنند و علاوه بر اطلاع رسانی درست، به دنبال ارتقای فرهنگ و نفوذ در لایه‌های اجتماع باشند.اجرای مقررات تنها صدور برگ جریمه نیست و مواردی مانند طراحی و ساخت وسایل نقلیه، تجهیز راه‌ها و مهندسی ترافیک نیز از جمله موارد اجرای قوانین است.

شیری از آموزش پنج هزار نفر ساعت دانش آموز در مدارس حاشیه راه‌ها خبر داد و گفت: گرایش تصادفات و تخلفات رانندگی کم کم به سمت مناطق دور دست کشیده می‌شود و نیازمند اقدام بیشتر در این زمینه هستیم.

وی افزود: در همین راستا راهوران محله در 200 نقطه استان آموزش دیده‌اند و به امکانات مورد نیاز تجهیز شده‌اند.راه‌های استان باید شناسنامه‌دار شوند و نواقص آنها احصا شود.

شیری ادامه داد:گفت: در شش ماهه نخست سال جاری هزار و 834 تصادف در جاده‌های استان رخ داده است، که 76 درصد این تصادفات خسارتی، 20 درصد جرحی و چهار درصد فوتی بوده است.
وی  گفت: نوع برخورد در تصادفات رانندگی بر اساس گزارشات کارشناسان به میزان 9/63 درصد وسیله نقلیه با وسیله نقلیه، 4/32 درصد خروج از جاده و واژگونی و 7/3 درصد تصادف با عابر پیاده اعلام شده است.

شیری گفت: بیشترین تصادفات امسال مربوط به شهریورماه به تعداد 370 مورد بوده است و ساعت 16 تا 20 عصر بیشترین و یک تا چهار بامداد کمترین حجم تصادفات را شاهد بوده‌ایم.
وی در تحلیل تصادفات بر اساس نوع خودرو اظهار کرد: 1/71 درصد سواری، 5/12 درصد وانت، 2/11درصد کامیون، 6/3 درصد موتورسیکلت، 6/0 درصد مینی بوس، 2/0 درصد اتوبوس و 8/0 درصد سایر موارد است.

انتهای پیام/ز

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.