سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمانشاه؛

آمار واحدهای غیرمقاوم در استان کرمانشاه

معاون بازسازی مسکن روستایی بنیاد مسکن استان کرمانشاه گفت: 60 هزار واحد مسکونی روستایی غیرمقاوم در استان وجود دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛افشین انتظاری به وجود 142 هزار واحد مسکونی روستایی در استان اشاره کرد و ادامه داد: از این تعداد 127 هزار و 304 واحد در روستاهای بالای 20 خانوار استان قرار دارند.

وی با اشاره به مقاوم سازی 46 هزار و 797 واحد روستایی استان با استفاده از تسهیلات کم بهره، گفت: این میزان 33 درصد مجموع واحدهای روستایی استان را شامل می‌شود.

انتظاری تصریح کرد: مقاوم سازی واحدهای روستایی با استفاده از تسهیلات کم بهره از سال 1373 شروع شد، اما بازسازی 37 هزار و 573 واحد استان مربوط به سالهای 1384 تاکنون است که اوج اقدامات مقاوم‌سازی مسکن روستایی استان انجام شده است.

معاون بازسازی مسکن روستایی بنیاد مسکن استان کرمانشاه با بیان اینکه برخی خانوارهای روستایی بدون استفاده از تسهیلات کم بهره کار مقاوم‌سازی مسکن خود را انجام داده‌اند، گفت: برآورد ما وجود 60 هزار واحد روستایی غیرمقاوم در استان است.

انتظاری با بیان اینکه  برنامه ما این است که تا افق 1405، 70 درصد این واحدها را با استفاده از تسهیلات کم بهره مقاوم سازی کنیم افزود:سقف تسهیلات مقاوم‌سازی مسکن روستایی در سال جاری 20 میلیون تومان برای روستاهای نوار مرزی و 18 میلیون تومان برای سایر روستاها است.
این مقام مسئول موضوع صرفه‌جویی در مصرف انرژی واحدهای روستایی را از دیگر مسائل مهم و قابل توجه عنوان کرد و افزود: در این راستا روند استفاده از انرژی‌های نو و بویژه انرژی خورشیدی را در پیش گرفتیم و به عنوان یک مشوق، به واحدهای روستایی که در بازسازی آن موارد صرفه‌جویی انرژی از جمله عایق بندی و استفاده از پنجره دو جداره لحاظ شده باشد، وام 20 میلیون تومانی مقاوم سازی مسکن روستایی تعلق می‌گیرد.

انتهای پیام/ز

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.