سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قزوین؛

تدوین طرح الگوی کشت

قائم مقام معاونت زراعت و مجری طرح الگوی کشت وزارت جهاد کشاورزی گفت:طرح الگوی کشت برای نقاط مختلف کشور تهیه و تدوین شده است .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، از قزوین ؛ وفابخش در جلسه طرح الگوی کشت در قزوین  افزود : الگوی کشت بر اساس ویژگیهای آب و هوایی و خاک شناسی محصول در همان منطقه اجرا خواهد شد .

وی اظهار داشت : سیاستهای الگوی کشت در حوزه آب و خاک ، مدیریت مزرعه و عرضه و تقاضای محصولات  کشاورزی اجرا می شود .

قائم مقام معاونت زراعت و مجری طرح الگوی کشت وزارت جهاد کشاورزی ؛ آسیب های توسعه طرح های الگوی کشت را ، کم نکردن مصارف در قبال عایدی در طرح های افزایش تولید ، شفاف نبودن استراتژی های تولید در ارتباط با مصرف داخلی و صادرات محصولات کشاورزی و نسخه افزایش عملکرد در واحد سطح برشمرد .

به گفته ی وفابخش ؛ الگوی کشت  تعیین هدفمند نوع محصول ، مکان تولید و مقدار آن در بازده زمانی مشخص است .

قائم مقام معاونت زراعت و مجری طرح الگوی کشت وزارت جهاد کشاورزی گفت: اجرای طرح الگوی کشت با دستورالعمل و الزامات به کشاورزان و بهره برداران امکان پذیر بلکه باید با روش های هدایتی ، ترویجی و همچنین اثر گذاری مستقیم بر قیمت تمام شده محصول ، سود تولید ، پرداخت سود نکاشت ، توسعه آیش ها ، کشت با خرید منابع آب و تخصیص مجدد بر اساس شاخص های بهره وری انجام شود.

وی در ادامه افزود : تشکل های صنفی برای اجرای الگوی کشت باید فعال شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین هم در این جلسه گفت : طرح الگوی کشت محصولات کشاورزی بر اساس تناسب اراضی و آب شبکه برای 35 هزار هکتاردر استان تهیه شده است .

نیازعلی ابراهیمی پاک افزود : طرح تحقیقات الگوی کشت برای اراضی کشاورزی استان قزوین به تفکیک شهرستان تهیه شده است .

رئیس مرکز تحقیقات ، آموزش و منابع طبیعی استان قزوین هم گفت :در این طرح وضعیت خاک و نقشه پراکنش و با هنجارهای هر منطقه به تفکیک وجود دارد .

مهرزاد مستشاری افزود : این طرح مطالعاتی از سال 84 آغاز و تا سال 93 به پایان رسیده است .

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.