سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یزد؛

تامین آب ندوشن با هزینه 10میلیارد ریالی

10میلیارد ریال برای تامین آب ندوشن هزینه شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان  از یزد؛ ابوالقاسم نصیری معاون نظارت بر بهره برداری شرکت آبفار یزد گفت: از زمان انتزاع بخش ندوشن از شهرستان صدوق به شهرستان میبد ، بیش از 10 میلیارد ریال در زمینه تامین و توزیع آب این بخش هزینه شده است .

 نصیری افزود : شرکت آبفار یزد برای تامین آب شرب و بهداشتی بخش ندوشن شهرستان میبد ، تلاش مضاعفی نموده و با وجود کمبود اعتبار ، نه تنها سرویس دهی به این بخش متوقف نگردیده ، بلکه از زمان انتزاع از شهرستان صدوق ، فعالیت آبرسانی به این بخش با سرعت و دقت بیشتری انجام شده است .
وی ادامه داد : آب شرب و بهداشت شهر ندوشن دو شبکه ای است به نحوی که آب بهداشت از طریق چاههای منطقه تامین و آب شرب به صورت شیرهای برداشت در سطح شهر ، از طریق 2 رشته قنات تامین می شود .

معاون نظارت بر بهره برداری شرکت آبفار یزدگفت : با توجه به اینکه به دلیل خشکسالی ، منابع تامین آب شرب ( دو رشته قنات ) با افت شدید آبدهی مواجه شده ، کسری آب شرب این منطقه از طریق تانکرهای سیار تامین می شود این در حالی است که آب بهداشت به صورت دائمی و رایگان در اختیار اهالی قرار دارد .

این مسئول خبر درج شده در این روزنامه را مبنی بر اینکه چهار سال است آب انتقالی تا پشت منابع آب شرب در شهر ندوشن رسیده است را تکذیب و اظهار کرد: در حال حاضر آب شرب شیرین شهروندان ندوشن ازطریق 10 شیربرداشت تامین می شود و سهمیه آب انتقالی این شهر 7 لیتر در ثانیه خواهد بود .

وی خاطرنشان کرد : هم اکنون 2هزار و 462 مشترک در این بخش از خدمات آبرسانی شرکت آب و فاضلاب روستایی بهره مند می شوند .

به گفته نصیری با توجه به تصمیم مسئولان استان ، خط انتقال آب بخش ندوشن اجرا شده و آماده بهره برداری است و بزودی خدمات تامین آب این شهر به شرکت آب و فاضلاب شهری استان محول خواهد شد.

استان یزد با یک میلیون و 75 هزار نفر جمعیت، حدود سه هزار روستا و آبادی دارد که حدود 18 درصد جمعیت این استان در یکهزار و 194 روستای دارای سکنه سکونت دارند .

هم اکنون تعداد 680 روستای استان زیر پوشش شرکت آبفار یزد قرار دارند و این تعداد 270 هزار نفر جمعیت و 102 هزار مشترک روستایی را در بر می گیرند که از این تعداد در بیش از 300 روستا آبرسانی سیار انجام می شود و این امر بیش از 75 هزار نفر جمعیت روستایی را تحت پوشش قرار می دهد .

ضمن آنکه از تعداد کل روستاهای زیرپوشش آبفار، 16 درصد بدون شبکه آب و در برنامه آبرسانی سیار شرکت قرار دارند و 28 درصد با وجود اینکه دارای شبکه آب هستند به دلیل مشکلات ناشی از افزایش شوری آب ، از طریق تانکرهای سیار آبرسانی می شوند .

شهر ندوشن به عنوان زیرمجموعه شهرستان میبد در 80 کیلومتری مرکز استان یزد قرار دارد.
 
انتهای پیام/ی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.