سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یاسوج؛

ضرورت حضور خیرین در مناطق عشایری استان

رئیس آموزش و پرورش عشایر کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به مشکلات دانش‌آموزان مناطق عشایری استان، بر فراهم کردن زمینه حضور خیرین در این مناطق توسط رسانه‌ها تاکید کرد.

به  گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ اسماعیل رضایی‌نیک گفت‌: عشایر قشر پرتلاش و همیشه در صحنه جامعه هستند که وفاداری خود را تاکنون به خوبی در صحنه‌های مختلف اثبات کرده‌اند.

رئیس آموزش و پرورش عشایر کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه مردم عشایری علی‌رغم سختی‌های زیاد توقع زیادی از دولت و مسئولین ندارند، افزود: این مردم همیشه با کمترین امکانات کارهای بزرگی کرده‌اند و اکثر مشکلاتشان را خودشان حل می‌کنند.

وی دانش‌آموزان عشایری را نیز عشایرزاده‌های توانمند دانست و بیان کرد: داش‌آموزان عشایری پتانسیل و ظرفیت‌های بالایی در رشته‌های مختلف ورزشی، علمی و قرآنی دارند و این استعدادها را نیز تاکنون به خوبی به نمایش گذاشته‌اند.

این مسوول با بیان اینکه حدود 2 درصد از جمعیت دانش‌آموزی استان در مناطق عشایری هستند، توجه به این قشر را لازم و ضروری بیان کرد و گفت: اگر این دانش‌آموزان مورد توجه و حمایت قرار گیرند کاری بیهوده نبوده و حتما اثر آن در برنامه‌های مختلف استانی و کشوری دیده خواهد شد.

رضایی‌نیک ضمن تقدیر از توجه و حمایت‌های خوب مدیر کل آموزش و پرورش و دیگر مسئولین استانی به این حوزه، گفت: علی‌رغم همه حمایت‌های این عزیزان اما هنوز مشکلات زیادی در این بخش‌ها وجود دارد.

رئیس آموزش و پرورش عشایر کهگیلویه و بویراحمد کمبود فضای آموزشی در مناطق عشایری را مهم‌ترین مشکل این حوزه عنوان کرد و بیان داشت: به دلیل صعب‌العبور و سخت‌گذر بودن مناطق عشایری وجود مکانی مناسب برای تحصیل دانش‌آموزان این حوزه یکی از مهم‌ترین ضروریات است.

وی تعداد دانش آموزان عشایری را بیش از 3 هزار نفر بیان کرد و گفت: این تعداد دانش آموز در 190 مدرسه عشایری تحصیل می‌کنند.

این مسوول وجود و حضور خیرین یا افرادی با توان مالی بالا در چنین مناطقی را یکی از ضروریات مهم دانست و ابراز داشت: مدرسه‌سازی یا اقدامات خیرخواهانه در حوزه بهداشت و تامین وسایل آموزشی تنها در مناطق روستایی و یا نزدیک به شهر نباید صورت گیرد.

وی بر فراهم کردن زمینه حضور و مشارکت خیرین در مناطق عشایری، صعب‌العبور و دور از دسترس کهگیلویه و بویراحمد توسط رسانه‌ها تاکید کرد و بیان داشت: خیرین می‌توانند در ساختن مکان مناسب تحصیل یا رفع دیگر مشکلات دانش‌آموزان عشایری نقش موثری داشته باشند.

رضایی‌نیک ادامه داد: علی‌رغم وجود مشکلاتی مانند سخت گذر بودن مناطق، کوچ، کمبود فضای آموزشی و عدم دسترسی به امکانات لازم اما تاکنون تمامی تلاش خود را جهت فراهم کردن زمینه تحصیل همه دانش‌آموزان در مناطق عشایر به کار گرفته‌ایم.

رئیس آموزش و پرورش عشایر کهگیلویه و بویراحمد، عشایر را مردمی شجاع، دلیر، توانمند با ظرفیت‌های فکری و عملی بالا عنوان کرد و از مسئولین خواست مانند گذشته به این قشر توجه داشته و مشکلات آنها را مورد توجه ویژه قرار دهند.


انتهای پیام/ش

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.