سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارومیه؛

برنامه های گرامیداشت محرم برمبنای اقتصادمقاومتی

دانشگاه علوم پزشکی به دور از موازی کاری برنامه هایی بر مبنای سیاستهای اقتصاد مقاومتی و با کیفیت بالا اجرا می کند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه جلیل موسوی رییس ستاد گرامیداشت محرم و صفر دانشگاه علوم پزشکی با بیان اینکه سیاست معاونت فرهنگی دانشگاه در راستای برگزاری برنامه های فرهنگی٬ ستادی است، اظهار داشت: به این روش علاوه بر اینکه از موازی کاری و صرفه هزینه اضافی جلوگیری می شود با مشارکت ارگانهای ذیربط برنامه ای با کیفیت همراه با اتحاد و همگرایی به اجرا درمی آید.

موسوی به اهم برنامه های دانشگاه در ایام محرم اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه از عاشورا به عنوان خلاصه ای از اسلام یاد می شود معاونت فرهنگی دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی سعی داشته است با تشکیل این ستاد با اولویت قرار دادن سیاست اقتصاد مقاومتی برنامه هایی کیفی و سازمان یافته برگزار کند.

وی تصریح کرد: شبهای دهه اول محرم مراسم سوگواری با همکاری مجمع محبان آل یاسین و ستاد از ساعت ۹ تا۱۱ شب به همراه سخنرانی٬ قرآن خوانی٬ زیارت عاشورا٬ مداحی و سینه زنی در محل حسینیه دانشگاه برگزار می شود.

رئیس ستاد گرامیداشت محرم وصفردانشگاه علوم پزشکی افزود: ستاد گرامیداشت محرم و صفر دانشگاه علوم پزشکی در هشتم محرم اقدام به برگزاری مراسم سینه زنی به همراه نذری نهار در محل محوطه دانشگاه کرده است.

موسوی گفت: همزمان با عاشورا و تاسوعای حسینی نیز مراسم سوگواری همراه با توزیع نذری نهار با پیش بینی حضور ۵ هزار نفر برگزار میشود البته این مطلب قابل ذکر است که شرکت برای عموم در همه برنامه های سوگواری دانشگاه علوم پزشکی آزاد است.

وی با بیان اینکه برگزاری زیارت عاشورا با سخنرانی و صبحانه نیز همراه است خاطر نشان کرد: نشستی با حلقه صالحین با مدیریت بسیج دانشجویی برگزار میشود و در کنار آن مسابقات فرهنگی به همراه اهدای جوایز از دیگر برنامه های ستاد گرامیداشت محرم و صفر است.

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی اظهارداشت: در ۴ روز اول محرم٬ مراسم عزاداری در مسجد حضرت فاطمه زهرا (س) در سایت نازلو برگزار می شود که این برنامه ها نیز با قرائت قرآن و زیارت عاشورا همراه است.

موسوی به فضاسازی حوزه های مختلف دانشگاهی و نیز شبکه ها و بیمارستانها اشاره کرد و گفت: برنامه های ستاد گرامیداشت محرم و صفر به صورت متناظر در سطح استان برگزار می شود.

وی با بیان اینکه امام حسین (ع) برجسته ترین شهید در اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر است به برگزاری هر چه با شکوهتر مراسم سوگواری ایام محرم تاکید کرد و افزود: خوشبختانه مشارکت دانشجویان در برنامه های فرهنگی به ویژه مذهبی رضایت بخش است چرا که قشر جوان دارای فطرتی خدا جو و حق طلب بوده و چنانچه خلا یا نواقصی در این رابطه وجود داشته باشد از سوی مسوولان و متولیان است که نتوانسته اند فاصله ها را پر کنند.

رییس ستاد گرامیداشت محرم و صفر دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی تصریح کرد: ما نیز تلاش میکنیم تا برنامه هایی در شان حضرت ابا عبدالله برگزار کنیم تا زمینه جذب هر چه بهتر و بیشتر دانشجویان و عاشقان اهل بیت(ع) را فراهم سازیم البته باید گفت که ما شاهد حضور دانشجویانی از اهل تسنن و دیگر ادیان در مراسمات مذهبی نیز هستیم.

انتهای پیام/ح

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.