سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شهرکرد؛

زائران اربعین مراقب افراد سودجو در صدور ویزای جعلی باشند

مدیر حج و زیارت چهارمحال و بختیاری، از زائران اربعین خواست مراقب افراد سودجو و کلاهبرداران در صدور ویزا و روادید جعلی باشند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ یوسف آقابزرگی، از اقدام برخی مراکز غیر مجاز و افراد سودجو در صدور ویزا و روادید جعلی یا سایر موارد غیر قانونی با آغاز ثبت نام زائران اربعین برای اعزام به کشور عراق خبر داد و از زائران خواست توجه و مراقبت لازم در این زمینه را داشته باشند.

وی افزود: ویزا فقط در قالب گروه های 5 تا 50 نفره، از طریق ثبت نام در سامانه سماح به نشانی samah.haj.ir (تا 24 آبان) و با معرفی یک سرگروه صادر می شود.

مدیر حج و زیارت چهارمحال و بختیاری ادامه داد: ثبت نام زائران این استان در 8 دفتر خدمات زیارتی مجاز در شهرستان های شهرکرد، بروجن، بن و سامان و 6 دفتر خدمات زیارتی فرعی با نظارت این مدیریت و بنرهای معرفی مشخص در مابقی شهرستان ها صورت می گیرد.

آقابزرگی اضافه کرد: صدور ویزا برای زائران اربعین از اول مهرماه در چهار کنسولگری تهران، مشهد، اهواز و کرمانشاه آغاز شده است که 12 کنسولگری موقت نیز از 24 مهر در کشور شروع به کار می کنند.

وی گفت: ویزای زائران این استان در حال حاضر از طریق تهران و با فعالیت دفاتر کنسولگری موقت، از طریق اصفهان صادر خواهد شد.

آقابزرگی اضافه کرد: هزینه صدور ویزا برای هر زائر 40 دلار، هزینه بیمه و خدمات پزشکی 250 هزار ریال و هزینه ثبت نام در دفاتر کارگزاری 100 هزار ریال است.

وی یادآور شد: ویزای زائران به مدت 20 روز اعتبار دارد و مرز چذابه از 10 روز قبل از اربعین حسینی (ع) برای خروج زائران چهارمحال و بختیاری باز است.

آقابزرگی با تأکید بر اهمیت خروج و ورود قانونمند زائرین اربعین به کشور، از زائران خواست در اولین فرصت نسبت به دریافت گذرنامه اقدام کنند تا با کمبود وقت و ازدحام در ایام اربعین مواجه نشوند.

وی همچنین گفت: علاقمندان شرکت در این مراسم معنوی ثبت نام خود را به روزهای آخر موکول نکنند.

سال گذشته 8 هزار نفر از استان چهارمحال و بختیاری برای شرکت در مراسم اربعین حسینی (ع) به کربلای معلا اعزام شدند.

انتهای پیام/ش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.