سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شیراز؛

فارس میزبان پژوهشگران بخش حسگرهای فضایی

جدیدترین دستاوردهای علمی حسگرهای فضایی در شیراز ارائه شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ دکتر رئیسی دبیر همایش گفت: گردهمایی پژوهشگران بخش حسگرهای فضایی و سنجش از راه دور در شیراز برگزار شد.
وی ادامه داد: در این گردهمایی، محققانی از پژوهشکده و دانشگاه های خواجه نصیر الدین طوسی، صنعتی شریف، باهنر کرمان و پژوهشگاه دانشگاه شیراز مقالات خود را ارائه کردند.
دکتر رئیسی محورهای این گردهمایی را حسگرهای ستاره، حسگر خورشید و سنجش از راه دور و حسگرهای مغناطیسی برشمرد.  
دبیر همایش افزود : هدف از برگزاری این گردهمایی شناسایی و معرفی نخبگان در بخش حسگرهای فضایی است.
دکتر رئیسی اظهار کرد: از سوی پژوهشگاه فضایی کشور، استان فارس به عنوان متولی تحقیقات علمی با موضوع حسگرهای فضایی معرفی شده و این مسئولیت را پژوهشکده مکانیک شیراز انجام می دهد .
مدیر پژوهشکده مکانیک شیراز نیز بیان کرد: سنجش از راه دور یا همان بدست آوردن اطلاعات بدون تماس مستقیم نیازمند دستیابی به دانشی قوی است که در ایران مطالعات این بخش چند سالی است که آغاز شده است.
دکتر رحیم اقرء، از جمله کاربردهای اطلاعات بدست آمده از طریق سنجش از راه دور را جنگل ها، زمین شناسی، پایش های کشاورزی، جلوگیری از بلایای طبیعی و کسب اطلاعات در رابطه با خسارات و پیشرفت این بلایا و نیز خشکسالی دانست.
وی تصریح کرد: 15 سال از آغاز فعالیت های علمی ایران در زمینه فضا می گذرد و ایران نهمین کشوری است که به دانش فضا دست یافته است.
سیزدهم تا نوزدهم مهر به نام هفته جهانی فضا نامگذاری شده و شعار امسال هفته جهانی فضا "سنجش از راه دور و توانمندی های آینده " است.
انتهای پیام/ن
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.