سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قزوین؛

دیدار اعضای ستاد شئون مذهبی با امام جمعه

امام جمعه قزوین بر ضرورت تبیین اهداف قیام امام حسین (ع) در عزاداری‌ها تاکید کرد .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، از قزوین ؛ حجت الاسلام و المسلمین عابدینی در دیدار با اعضای ستاد شئون مذهبی استان افزود : توحید، نبوت، قرآن، نماز، اخلاق، امربه‌معروف‌ و نهی‌ازمنکر از اهداف قیام امام حسین (ع) به شمار می‌آیند و تبیین آن‌ها در جامعه ضروری است.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین بر ساماندهی بیشتر مراسمات دینی و مذهبی، به ویژه در ایام محرم تأکید و اضافه کرد: مردم استان قزوین سبقه و تاریخچه بسیار خوبی در حوزه فرهنگی دارند و اگر مدیریت درستی در برگزاری مراسمات دینی به وجود بیاید، نتایج مطلوب‌تری در به‌دست می‌آید.

امام‌جمعه قزوین گفت: باید در ایام محرم زمینه‌ای فراهم شود تا مسائلی که مورد تأکید امام حسین (ع) بود، به مردم انتقال پیدا کند و قرار نیست شکل و نحوه برگزاری عزاداری‌ها باعث تعطیل شدن انتقال این معارف به مردم شود.

وی با بیان این‌که در واقعه عاشورا نوعی حماسه آفرینی معنوی، عرفانی و اجتماعی وجود دارد، تصریح کرد: باید در این حماسه آفرینی سهم جدی داشته باشیم و این معنا را در ایام محرم و پیاده‌روی اربعین به مردم منتقل کنیم چرا که این‌ها اصول و ارکان واقعه عاشوراست.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین اضافه کرد: یکی از مسائلی که باید در ایام عزاداری اباعبدالله‌الحسین باید مورد توجه قرار گیرد، اقامه نماز است.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی اظهار کرد: اقامه نماز یعنی شکوه، جلوه و فرهنگ نماز و باید آگاه باشیم که هر نمازخواندنی، اقامه نماز محسوب نمی‌شود.

در ابتدای این دیدار هم حجت‌الاسلام‌ علی نعمت‌الهی، مدیرکل تبلیغات اسلامی و رئیس ستاد شئون مذهبی استان قزوین و دیگر از اعضای این ستاد گزارشی از برنامه‌های دهه محرم ارائه کرد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.