سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز؛

افزایش 4600 واحد تولیدی و صنعتی در آذربایجان شرقی

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی از افزایش تعداد واحدهای تولیدی استان از 3400 مورد در سال آخر فعالیت دولت گذشته به 4600 مورد در سه سال دوره اول فعالیت دولت تدبیر و امید خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛شبستری خیابانی در دیدار با آیت الله پورمحمدی، امام جمعه شهرستان مراغه با اشاره به بخشی از گزارش عملکرد مدیریت استان در تمامی حوزه های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و ... گفت: پس از استقرار دولت تدبیر و امید در استان، سند تدبیر و توسعه استان در  سایه تلاش متخصصین امر، تدوین و تنظیم شد چرا که مدیریت استان بر این باور بود باید با برنامه ریزی مشخص و منسجمی در تمامی حوزه ها پیش رود.

وی همچنین با بیان اینکه اسناد شهرستانی سند تدبیر و توسعه نیز تنظیم و در هر یک از شهرستان های استان در حال اجراست افزود: یکی از مهم ترین تصمیمات اتخاذ شده در تدوین این سند، تکیه بیش از پیش به منابع غیر دولتی و سهیم کردن بخش خصوصی در حرکت استان به سمت توسعه و پیشرفت است.

  وی در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به کاهش قیمت نفت در دولت تدبیر و امید اظهار کرد: متاسفانه زمانی که سه میلیون بشکه نفت را با قیمتی بیش از 130 دلار صادر می کردند، فعالیت چشمگیری در کشور و استان انجام نشده و به جرات می توان گفت که در زمینه ایجاد زیر ساخت ها نیز بسیار بسیار ضعیف اقدام شده است.

 معاون سیاسی و امنیتی استانداری آذربایجان شرقی در همین راستا تصریح کرد: بر اساس گفته دکتر جهانگیری، معاون اول ریاست جمهوری اسلامی ایران، درآمد نفتی دولت در خوشبینانه ترین حالت، 30 میلیارد دلار است که این منابع نیز فقط کفاف پرداخت یارانه و حقوق کارمندان را می کند.

شبستری گفت: عملکرد دولت تدبیر و امید در استان همچون اکثر استان های کشور به حدی خوب است که می توان با عملکرد تمامی دولت های گذشته در 35 سال گذشته مقایسه کرد.

به گفته وی، آمارسازی و دروغ گفتن در مشی دولتمردان تدبیر و امید جایی ندارد و مردم؛ بهترین قاضی و داور هستند که خودشان می دانند وضعیت کشور تا چه حد و در تمامی بخش ها تغییر یافته است.

 وی با بیان اینکه، رسانه و تریبون چندان زیادی نداریم عنوان کرد: متاسفانه اکثر تریبون ها در دست قشر خاصی است و تمامی تلاش خود را برای تاخت و تاز به دولت به کار می گیرند. برخی رسانه های منتقد دولت که در دولت سابق، موفق به اخذ مجوز نشده بودند در همین دولت، صاحب مجوز شدند و با  این حال باز هم دولت را تخریب می کنند و روز به روز دولت را مظلوم تر می کنند.

شبستری افزود: در حوزه کشاورزی، اصلاح الگوی کشت، آبیاری قطره ای، گازرسانی، آب رسانی و برق رسانی به روستاها و .... اقدامات بسیار ارزشمندی در استان انجام شده که در کل، بیش از سال های گذشته است.

این مقام مسئول با اشاره به اجرای طرح پایش واحدهای صنعتی و تولیدی توسط مدیریت استان بعد از استقرار دولت تدبیر و امید اظهار کرد: برخی ها ادعا می‌کردند که بیش از 10 هزار واحد تولیدی و صنعتی در استان داریم ولی پس از اجرای طرح فوق، متوجه شدیم که از این تعداد، فقط 3400 واحد، فعال هستند.

 وی در همین راستا ادامه داد: تعداد واحدهای تولیدی و صنعتی استان در طول سه سال دوره اول فعالیت دولت تدبیر و امید، از 3400 به 4600 مورد رسیده که فقط برای بیش از 15 هزار نفر در این واحدهای جدید، اشتغالزایی شده است.

شبستری از کاهش نرخ بیکاری 12درصدی استان در دولت گذشته به 7.3 دهم درصد بر اساس آمارهای اعلام شده توسط سازمان مرکز آمار ایران خبر داد و افزود: تنها در استان ما بر اساس لیست بیمه سازمان تامین اجتماعی و سایر اسناد و مدارک، برای بیش از 50 هزار نفر در این سه سال گذشته اشتغالزایی شده است در حالی که در برهه ای از بازه زمانی مربوط به دولت سابق، نه تنها تعداد شاغلین افزایش نیافت بلکه بیش از 34 هزار نفر نیز کاهش یافت.


انتهای پیام/ش

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.