سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یاسوج؛

ظرفیت لازم برای توسعه اقتصاد دانش بنیان دریاسوج وجود دارد

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری گفت: ظرفیت های لازم در بخش های گوناگون برای توسعه اقتصاد دانش بنیان به عنوان یکی از زیرساخت های اساسی مهم پیشرفت همه جانبه کشور در کهگیلویه و بویر احمد وجود دارد.

به  گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ به نقل از روابط عمومی استانداری کهگیلویه و بویراحمد، سورنا ستاری در دیدار با استاندار این استان در تهران اظهار داشت: معرفی این ظرفیت ها به سرمایه گذاران داخلی و خارجی و تامین اعتبارات و منابع لازم می تواند آینده ای روشن و توسعه یافته را برای این استان رقم بزند.

وی از جمله ظرفیت ها و استعدادهای موجود در استان کهگیلویه و بویراحمد را شامل کشاورزی، گیاهان دارویی، آب، انرژی و گردشگری دانست.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری افزود: ایجاد و توسعه شرکت های دانش بنیان برای افزایش بهره وری و جذب حمایت های بخش خصوصی مهمترین و مناسب ترین راه حل برای شکوفایی ظرفیت های بالقوه در استان کهگیلویه وبویراحمد است.

رئیس بنیاد ملی نخبگان کشور خواستار شتاب بخشی در راه اندازی پارک علم و فناوری، ثبت و افزایش تعداد شرکت های کارگزار در زمینه گیاهان دارویی و سایر ظرفت های مهم اقتصادی در کهگیلویه و بویر احمد شد.

جانشین معاون اول رییس جمهوری در قرارگاه فرماندهی اقتصاد مقاومتی در کهگیلویه وبویراحمد، پیگیری و تاکید استاندار در زمینه بیان نیازها و خواسته های اساسی این استان را یادآور شد و گفت: این مطالبات به حق و خواسته های معقولانه استان نیز به طور ویژه در سازمان ها، وزارتخانه ها و نهادهای مختلف از جمله سازمان برنامه بودجه برای تامین منابع لازم تا رسیدن به حصول نتیجه نهایی بررسی خواهد شد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز در این دیدار با اشاره به نیازمندی های مهم استان در حوزه های مختلف خواستار پیگیری و اتخاذ تصمیم های راهگشا و توجه ویژه دولت در رفع این نیازها شد.

سید موسی خادمی نیازمندی های مهم و حیاتی استان را در پنج بخش مهم شامل راه اندازی پارک علم و فناوری، تخصیص منابع آبی، تسریع در روند عملیاتی شدن مصوبات سفر ریاست جمهوری و کاروان تدبیر و امید به استان، پیگیری سرمایه گذاری سازمانهای توسعه ای شامل ایدرو و امیدرو برای سرمایه گذاری در استان و درحوزه گیاهان دارویی و همچنین توجه و شتاب بخشی روند اجرایی پتروشیمی دهدشت و صنایع پایین دستی در شهرستان گچساران ذکر کرد.

وی از معاون رئیس جمهوری خواست هر ماه یک نشست در استان و جلساتی نیز در ستاد مرکزی در تهران با حضور وزارت خانه ها و سازمانها برای پیگیری نیازها و خواسته های جدی استان از جمله مصوبات سفر هیات دولت به کهگیلویه و بویراحمد تشکیل شود.

خادمی در این نشست گزارشی از روند اقدام های 6 ماهه نخست قرارگاه ستاد اقتصاد مقاومتی استان به جانشین معاون اول رییس جمهوری در قرارگاه فرماندهی اقتصاد مقاومتی در کهگیلویه وبویراحمد ارایه داد.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در پایان این نشست نیز از استقبال بی نظیر مردم مهمان نواز و همیشه در صحنه کهگیلویه و بویراحمد از کاروان تدبیر وامید در سی امین سفر استانی و همچین تلاش مسئولان و استاندار در پیاده سازی و اجرای دقیق راهبردهای اقتصاد مقاومتی تقدیر کرد.


انتهای پیام/ش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.