سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد،

راه‌اندازی ۱۳ حسینیه کودک با هدف تبیین واقعه عاشورا در مشهد

باهدف تبیین قیام امام حسین (ع) 13 حسینیه ویژه کودکان در مناطق سیزده‌ گانه مشهد راه‌ اندازی شد


به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛مدیر فرهنگسرای «کودک و آینده» شهرداری مشهد با اعلام این خبر گفت: در این حسینیه‌ ها واقعه عاشورا، اربعین حسینی و دیگر ابعاد قیام امام حسین(ع )، توسط روحانی که در امر کودک و نوجوان تخصص دارد در قالب اشعار عاشورایی، همخوانی، داستان و غیره به زبان کودکانه منتقل می‌شود.

حمید صادقی، با اشاره به اینکه تبیین و تثبیت هویت شهروندی در کودکان مبتنی بر تعالیم اسلام ناب و آموزه‌های انقلابی باید صورت پذیرد؛ اظهار کرد: تاکنون در عزاداری‌های محرم به روحیه کودکان و نقش مشارکتی آنان و سوالاتی که ممکن است این کودکان در این خصوص داشته باشند توجه کمتری شده است.

وی افزود: امروز اگر ما در خصوص پاسخگویی به این نیازها وارد عمل نشویم؛ دشمنان با روش و شیوه مورد نظر خود و به راههای مختلف وارد عمل می شوند و آنچه را که خود می‌ خواهند از عزاداری‌ های محرم، واقعه عاشورا و قیام امام حسین(ع) به کودکان ما عرضه می‌کنند.

مدیر فرهنگسرای «کودک و آینده» شهرداری مشهد در خصوص برنامه‌ های اجرایی در حسینیه‌ های کودک سطح شهر گفت: این برنامه ها در حسینه‌ های کودکان با دعوت از مخاطبان و تلاوت قرآن آغاز می‌ شود و سپس روحانی حاضر در حسینیه متناسب با سیر اتفاقات عاشورا در هرشب، در قالب داستان‌های عاشورایی مطالب را به زبان کودکانه بیان می‌کند.

صادقی بیان کرد: در نهایت روضه کودکانه و قابل فهم برای مخاطبان گفته می‌شود و مراسم سینه‌ زنی با استفاده از مداحان خردسال در هر تشکل و مسجد و حسینیه انجام و مراسم با دعای کودکان و آموزش نحوه‌ دعا کردن به آن‌ها پایان می‌ پذیرد.

وی با اشاره به ظرفیت حسینیه‌ های کودک گفت: هر حسینیه خدمات خود را در هر شب برای ۲۰۰ کودک و نوجوان پیش‌ بینی کرده است و در مجموع پیش بینی می‌ شود تا پایان دهه اول محرم که پایان این طرح نیز خواهد بود، حدود ۳۰ هزار کودک مشهدی از این طرح بهره‌ مند شوند.

صادقی افزود: در کنار راه‌اندازی این حسینیه‌ها ایستگاه‌های صلواتی ویژه کودکان نیز در سطح شهر راه‌اندازی شده است و در این ایستگاه‌ها کودکان به نقاشی و رنگ‌آمیزی با موضوع عاشورا و واقعه کربلا می پردازند و مربی حاضر در ایستگاه خیلی مختصر کودکان را با واقعه عاشورا آشنا می‌سازد.

انتهای پیام // ا ه

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.