سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ساری،

آغاز نخستین برداشت برنج رتون در بابل

نخستین برداشت دوباره برنج به روش رتون در شهرستان بابل آغاز شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، سیداحمد طاهری، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بابل گفت: نخستین برداشت برنج رتون امسال در 5 هکتار از اراضی شالیزاری در روستای کپورچال از توابع مرکز جهاد کشاورزی بیشه‌جنوبی بابل انجام شده است.

وی افزود: امسال کشت مجدد برنج و پرورش رتون در بیش از 26 هزار و 456 هکتار از اراضی شهرستان زیر نظر مدیریت مزرعه قرار گرفت.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بابل گفت: براساس آخرین آمار از این میزان نشاء مجدد برنج پس از برداشت نخست برنج در بیش از 8 هزار و 843 هکتار و همچنین پرورش رتون در بیش از 17 هزار و 613 هکتار انجام شد.

وی مهم‌ترین اهداف کاشت، داشت و برداشت برنج رتون، استفاده بهینه از زمین‌های شالیزاری در نقاط مختلف، بهره‌وری بیشتر از زمین‌های کشاورزی، افزایش تولید و درآمد کشاورزان برشمرد.

پرورش رتون نسبت به دوبار کشت برنج به دلیل زودرسی، امکان موفقیت برداشت بیشتر را فراهم کرده و هزینه کمتری نسبت به کشت اصلی دارد و با توجه به اینکه دارای زحمت کمتری در کاشت و داشت از جمله آماده کردن زمین نشاکاری، تهیه خزانه و مصرف کود، نیاز آب و آفت‌کش کمتر است و از قیمت بیشتری نسبت به کشت اصلی برخوردار است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.