سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بیرجند؛

کودکان محروم خراسان جنوبی مهمان یک وعده غذای گرم

طرح یک وعده غذای گرم در مهد کودک های مناطق محروم خراسان جنوبی از فردا افتتاح می شود.


به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛ معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان گفت:فردا طرح یک وعده غذای گرم در روستای امیرآباد خراسان جنوبی با حضور مسئولین استانی،اعضای کمیته ی فقر،اعضای کمیته ی کودکان استان افتتاح می شود.

موهبتی با بیان اینکه این طرح در پنج روز از هفته و تا پایان اسفند ماه ادامه دارد،افزود: هدف از اجرای این طرح ،بهبود تغذیه کودکان در مناطق محروم شهری و روستایی خراسان جنوبی است.

وی با بیان اینکه حدود 152 روستا مهد در خراسان جنوبی فعال است،گفت: این طرح در مراکزی که تأیید طبخ از مرکز بهداشت شهرستان دریافت کنند،اجرا خواهد شد.

معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی استان افزود: طرح یک وعده غذای گرم برای نزدیک به 5 هزار کودک با سهمیه ی هر کودک 2هزار تومان در روز اجرا می شود.

موهبتی با بیان اینکه در سال جاری تعداد روستامهد ها در استان افزایش داشته است، گفت: اجرای این طرح و تأسیس روستا مهد ها در مناطق مختلف استان باعث افزایش آگاهی کودکان از تغذیه ی صحیح،افزایش شغل پایدار برای جوانان،استقبال خانواده های روستایی از مهد کودک ها شده است.

وی افزود: کودکان زیر پوشش این طرح قبل و بعد از اجرای این طرح از نظر قد و وزن سنجیده می شوند تا آثار اجرای این طرح در بهبود تغذیه ی کودکان زیر شش سال مشخص شود.

انتهای پیام/غ
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.