سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سراسیمه‌گی عناصر داعش، پیش از حمله احتمالی برای آزادسازی حویجه

ساکنانی که از مناطق تحت اشغال داعش گریخته‌اند از آماده شدن داعش برای مقابله با حملات علیه حویجه خبر دادند.

 به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وبسایت رودا، ساکنان شهرستان حویجه در 55 کیلومتری شهر کرکوک که از دست داعش گریخته‌اند درباره چگونگی آمادگی تروریست‌های داعشی برای مقابله با حمله قریب الوقوع نیروهای بین المللی افشاگری کردند.

بر اساس اظهارات شاهدان عینی، در میان رده‌های تروریست‌ها سراسیمگی به وجود آمده و تعداد عناصر تروریست کاهش یافته است. همچنین تعداد زیادی از عناصر داعش فرار کرده‌اند. تروریست‌‌ها خود را برای انجام عملیات انتحاری آماده می‌کنند و علاقه‌مند به استفاده از غیرنظامیان به عنوان سپر انسانی هستند. 

در ادامه این مطلب آمده است: یکی از ساکنانی که از چنگال داعش گریخته است می‌گوید:" تعداد تروریست‌ها داعش اندک است. آنها مشغول مین‌گذاری در مناطق اشغالی خود هستند." پیشتر نیز برخی از ساکنین مناطق تحت کنترل داعش اعلام کردند در هنگام گریختن از چنگال تروریست‌ها شاهد اجساد فراوانی بودند که به دلیل بمب و مین‌های انفجاری کشته شده بودند. 

با این وجود، برخی دیگر اعلام کردند عناصر داعش را در حال آماده‌سازی برای حمله مشاهده کرده‌اند. آنها می‌گویند تروریست‌های داعش نگران و همیشه در حال حرکت بودند. آنها خواستار ماندن ساکنان محلی برای استفاده به عنوان سپر انسانی بودند. 

در پایان این مطلب آمده است: در دو ماه گذشته، بیش از 15 هزار نفر به قلمرو تحت نفوذ پیشمرگه‌های کرد رسیده‌اند. پس از تحقیقات در میان آنها مشخص شد بیش از 50 شبه نظامی داعش در میان آنها وجود داشت که به وسیله نیروهای کرد بازداشت شدند. برخی از این تروریست‌ها از سوی داعش فرستاده شده بودند.  
 
انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.