سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمان؛

90 بقعه استان کرمان میزبان عزاداران حسینی

نشست سوگواره بصیرت عاشورایی صبح امروز با موضوع ویژه برنامه های محرم در استان کرمان برگزارشد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، حجت الاسلام فاطمی معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امورخیریه استان کرمان گفت : مراسم های محرم امسال در بیش از 90 بقعه ، امام زاده و مسجد با حضور 150 روحانی و مبلغ دینی در سراسر استان برگزار می شود.

وی با اشاره به اینکه این 150 هزارروحانی از استان قم به شهرستان های اطراف کرمان اعزام شدند افزود : هدف آگاه کردن مردم از مقام و منزلت امام حسین (ع)، اهداف حرکت و اقدامات ایشان و بصیرت افزایی است.

حجت الاسلام فاطمی خاطرنشان کرد : دوم محرم تجمع بزرگ عاشوراییان در 32 امام زاده و بقعه ، پنجم محرم مراسم شیرخوارگان در 23 بقعه و امام زاده ، ششم محرم مراسم عزاداری نوجوانان در 25 بقعه و امام زاده از ویژه برنامه هایی است که در این ایام برگزار می شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امورخیریه استان کرمان افزود : همایش بانوان زینبی نیز از جمله برنامه هایی است که 12 محرم با حضور بانوان در سراسر استان برگزار می شود.

وی به اهمیت برگزاری مراسم روز تاسوعا و عاشورا اشاره کرد و گفت : روز تاسوعا و عاشورا مانند بازاری است که همه ی مردم را با هر مذهبی به اندازه ارادتشان در خود جای می دهد.

انتهای پیام/ی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.