سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمان؛

دایر بودن کشتارگاه ها در ماه محرم

مدیرکل دامپزشکی استان کرمان از مردم خواست از کشتار دام در معابر عمومی به منظور جلوگیری از آلودگی های بهداشتی خودداری کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان؛حسین رشیدی در جمع خبرنگاران از تحول اساسی در وضعیت کشتارگاه های استان کرمان خبر داد و گفت: وضعیت کشتارگاه ها نامناسب بود با واگذاری مدیریت کشتارگاه ها به بخش خصوصی کشتارگاه ها به ناوگان حمل گوشت بهداشتی مجهز شدند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۵ دستگاه ماشین کانتینردار و سردخانه دار گوشت را حمل می کنند، افزود: این در حالی بودکه در گذشته با وانت بار حمل می شد.

رشیدی با اشاره به اینکه این کشتارگاه ها پیش سردکن دارند، خاطر نشان کرد: لاشه بعد از کشتار ۲۴ ساعت در پیش سردکن قرار می گیرد و آلودگی ها و ویروس هایی که شناسایی آن سخت است، برطرف می شود.

وی با بیان اینکهدر شهرستان بم یک کشتارگاه سنتی و غیربهداشتی وجود دارد که از اعتبارات بازسازی زلزله نیمه تمام رها شده بود ، تصریح کرد: یک کشتارگاه صنعتی و مجهز در این مکان راه اندازی و افتتاح شد که گوشت ۴ شهر شرقی را تامین می کند.

رشیدی یادآورشد: ۱۳ واحد کشتارگاه طیور نیز در استان به دستگاه های کد بهداشتی و ردیابی مجهز شده اند و در زمینه تامین گوشت قرمز و گوشت مرغ سلامت پیشرفت های زیادی صورت گرفته است.

مدیر کل دامپزشکی استان کرمان با اشاره اینکه پایش باقی مانده فلزات سنگین و آنتی بیوتیک به خصوص در مناطق محدوده کارخانه های صنعتی صورت می گیرد، گفت: با وجود آزمایشگاه مرجع منطقه ای که جنوب شرق را پوشش می دهد فلزات سنگین موجود در محصولات پروتئینی اندازه گیری می شود.

رشیدی با اشاره به اقدامات دامپزشکی با همکاری دستگاه امنیتی در زمینه قاچاق دام افزود: پارسال که اپیدمی تب برفکی استان های کشور را درگیر کرد استان کرمان با هماهنگی و کنترل توانست از خسارات و تلفات بالای آن جان سالم به در ببرد.

وی خاطر نشان کرد: اداره کل دامپزشکی استان کرمان پارسال به عنوان دستگاه برتر برای مبارزه با بیماری های دام شناخته شد و همچنین در جشنواره شهید رجایی هم از نظر شاخص های عمومی و اختصاصی به عنوان دستگاه برتر معرفی شد.

وی با اشاره به اینکه در ماه محرم براساس آداب و رسوم مذهبی نذر و نذورات مردم از طریق ذبح دام جلوی هیئت های عزاداری انجام می گیرد، گفت: مردم تا حد امکان از کشتار دام ها در سطح شهر اجتناب کنند و کشتار دام ها در کشتارگاه ها انجام شود.

رشیدی با بیان اینکه در ایام محرم کشتارگاه ها باز هستند و کارکنان دامپزشکی به صورت کشیک حضور دارند، تصریح کرد: مردم در صورت مشاهده کشتار غیرمجاز دام می توانند موارد را به شماره ۱۵۱۲ دامپزشکی اطلاع دهند.

انتهای پیام/ی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.