سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

میلیاردی های نیمکت نشین در استقلال

تیم فوتبال استقلال تهران در بازار نقل و انتقالات مورد انتقاد زیادی قرار گرفت که با توجه به نوع بازی این تیم و استفاده از نفرات گاهی بسیار به جا و منطقی است.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان با توجه به اینکه طی روزهای گذشته وزیر ورزش و جوانان نسبت به برخی از قرارداد های بازیکنان تیم فوتبال استقلال اعتراضاتی را بیان کرد اما تا به این لحظه مدیران استقلال هیچ اقدامی در خصوص کسر قرارداد ها را در دستور کار قرار ندادند البته مسئولان استقلال در نظر دارند در جلسه آتی هیئت مدیره این موضوع را مطر و بررسی های لازم را انجام دهند .اما نکته قابل توجه این است که در حال حاضر بازیکنان نا کارآمدی در جمع آی ها قرار دارد که مجموع قرارداد این بازیکنان ناکارآمد برای استقلال چهار میلیارد و هفتصد میلیون تومان است.

در حال حاضر تیم فوتبال استقلال همانند تیم پرسپولیس به صورت دولتی اداره می‌شوند و تامین بودجه آنها نیز به بیت المال بستگی دارد و وزیر ورزش و جوانان به دلیل این مساله از مسئولان خواست که نسبت به کاهش هزینه ها اقدام کنند اما هیچ نهادی وجود ندارد که بر این مساله و پرداخت پول و عقد قرارداد سنگین با بازیکنان ناکارآمد دخالت کند.

جمع قرارداد بازیکنانی که هیچ سودی برای استقلال ندارد حدود چهار میلیارد و هفتصد میلیون تومان است که از بیت‌المال برای این بازیکنان ناکارآمد هزینه می‌شود و به طور حتم شاید اگر فوتبال ایران حرفه‌ای بود و باشگاه ها از کمیته فنی برخوردار بودند می‌شد جلوی این هزینه ها را گرفت اما همان طور که می بینم هیچ نظارتی بر این مساله وجود ندارد و باشگاه به دلخواه قرارداد های هنگفت خود را برخی بازیکنان منعقد می کنند .

1_آرش افشین مهاجم جوان تیم فوتبال استقلال که به دلیل مصدومیت از هر لحاظ شرایط بازی را نداشت با اصرا منصوریان جذب استقلال شد و این بازیکن با قراردادی 500 میلیون تومانی پیراهن آبی ها را بر تن کرد.به نوعی می توان گفت این مهاجم در مجموع ۲۱ دقیقه در لیگ برای استقلال به میدان رفته و کار چندانی خاصی هم انجام نداده است.

2_فرشید باقری هافبک دفاعی که از تیم صبا به استقلال پیوست و حتی با حضور در ترکیب استقلال نتوانست آن طور که باید مثمر ثمر باشد .قرارداد این بازیکن نیز 950 میلیون تومان با استقلال است در صورتی که باقری با قراردادی 150 میلیونی به تیم صبا پیوسته بود .


3_امین حاج محمدی جزو معدود بازیکنان میلیاردی لیگ شازدهم بود و می‌توان از رقم قرارداد او به عنوان بزرگترین علامت سوال در باشگاه استقلال اشاره کرد. بازیکنی که حتی یک دقیقه هم برای استقلال به میدان نرفت و حتی چند بازی در فهرست 18 نفره منصوریان نیز قرار نداشت.این بازیکن قراردادی به مبلغ یک میلیارد و یکصد میلیون تومان را با آبی ها امضا کرد .

4_میثم مجیدی مدافع چپ که با قراردادی 700میلیونی در جمع استقلالی ها حضور دارد کمتر به بازی گرفته شد و سرمربی استقلال معمولا بازیکنان غیر تخصصی را در پس دفاع چپ به وی ترجیح می‌داد.

5_حسین کنعانی زادگان مدافع جنجالی که در ابتدای فصل با قراردادی 950 میلیونی به استقلال پیوست نیز نتوانست با وجود قرار گرفتن در دو بازی به صورت فیکس کارایی چندانی برای استقلال داشته باشد در نهایت این بازیکن پس از بازی دوم با پارگی رباط صلیبی روبرو شد و سپس از لیست آبی پوشان خط خورد.

6_بهنام برزای از دیگر آبی پوشانی است که با قراردادی 500 میلیونی به استقلال پیوسته و تنها ۲۲ دقیقه در ترکیب تیم منصوریان به میدان رفته است .

با این تفاسیر و این قرارداد هایی که در ابتدای فصل با بازیکنان منعقد شده است بهتر بود چهار میلیارد و هفتصد میلیون تومان صرف دیگر هزینه ها در استقلال می شد تا در آن صورت بازیکنان ناکار آمد جذب استقلال نمی شدند و از طرفی بهتر است مسئولا باشگاه استقلال در نیم فصل بتوانند بازیکنانی کارایی چندانی برای استقلال ندارند را از لیست خارج تا بار مالی باشگاه استقلال کم و بیت المال حفظ شود .

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.