سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

داداشی در نطق میان دستور:

آیا تبدیل وام 500 میلیونی به 2 میلیاردی حمایت از رباخواری نیست؟

عضو کمیسیون اصل نود گفت: یکی از معضلات جامعه ما رباخواری بانک‌ها در قالب لباس شرعی و اسلامی است.

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، علی داداشی نماینده آستارا و عضو کمیسیون اصل نود در نطق میان دستور صحن علنی مجلس اظهار داشت: امروز یکی از معضلات جامعه و کشورمان بحث رباخواری در بانک‌ها با لباس شرعی و اسلامی است.

وی ادامه داد: بانک‌ها به عنوان مثال به یک بدبختی 5 میلیون وام می‌دهند و اگر باز پرداخت آن دیر شود همین وام تبدیل به 50 میلیون تومان می‌شود، ازسوی دیگر تولیدکننده‌ای 500 میلیون تومان وام می‌گیرد و به دلیل عدم حمایت دولت تولیدکننده نمی‌تواند تولیدات خود را به مرحله تولید برساند و بازپرداخت بانکی تبدیل به 2 میلیارد می‌شود.

عضو کمیسیون اصل نود تصریح کرد: کجای قرآن آمده است که وام 5 میلیونی می‌تواند تبدیل به 50 میلیون شود! در کجای اسلام آمده است که وام 500 میلیونی می‌تواند تبدیل به 2 میلیارد شود! آیا این حمایت از نزول خوری و رباخواری نیست؟

داداشی افزود: در آیات متعدد قرآن کریم نزول و رباخواری مضمون شناخته شده و در ردیف مبارزه با پروردگار قرار گرفته است، همکاران اصلاح طلب اگر به دنبال اصلاح هستید باید دقت کنید و به مردم کمک کنید اگر دولت ازشخصی طلبکار باشد با لشکرکشی به سمت او می‌آید و آن شخص باید به زندان برود و جالب است اگر شخصی از شهروندان عادی از دولت طلبکار باشد باید از 70 خوان رستم بگذرد و بازهم نمی‌تواند به حق خود برسد.

وی خاطر نشان کرد: جناب رئیس جمهور شما به بانک‌ها دستور دادید که جرائم و دیرکردها را از مردم نگیرند، چرا بانک‌ها اعمال دستور نمی‌کنند این موضوع از دو حالت خارج نیست یا از اقتدار شما حساب نمی‌برند و یا جنابعالی پیگیر نیستید، خیلی‌ها به دست سیستم بانکی کشور مفلس و ورشکسته شدند.


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.