سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در دیدار وزیر ارتباطات با رئیس اتاق صنایع استانبول :

فعالان اقتصادی ترکیه برای سرمایه‌گذاری در ایران اعلام آمادگی کردند

محمود واعظی در حاشیه نشست بیست و ششمین کنگره جهانی اتحادیه پست با رئیس اتاق صنایع استانبول دیدار و طرفین بر توسعه هرچه بیشتر روابط، تأکید کردند.

به گزارش خبرنگار دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمود واعظی نماینده ویژه رئیس جمهوری اسلامی ایران در روابط با ترکیه در آنکارا با اردال باغچه‌بان رئیس اتاق صنایع استانبول دیدار و در خصوص فرایند تلاش‌های این اتاق برای سرمایه‌گذاری شرکت‌های ترکیه‌ای در ایران گفت‌وگو کرد.

در این دیدار همچنین نتایج گفت‌وگوهای اردال باغچه‌بان در سفر اردیبهشت‌ماه گذشته وی به تهران باهدف بررسی امکانات سرمایه‌گذاری شرکت‌های ترکیه‌ای در ایران در زمینه‌های صنعتی از قبیل پوشاک، صنایع جنبی خودروسازی و الکترونیک موردبحث و بررسی قرار گرفت.

محمود واعظی در این دیدار بر اهمیت روابط با ترکیه و اولویت به صاحبان صنایع و شرکت‌های ترکیه‌ای برای سرمایه‌گذاری در ایران پس از برجام تأکید کرد.

اردال باغچه‌بان نیز با ابراز خرسندی از دیدار با واعظی گفت: روابط ترکیه و ایران نه تنها برای دو کشور، بلکه برای ثبات در جهان اسلام نیز امری ضروری است.

وی با اشاره به ظرفیت و توانایی اتاق صنایع استانبول که حدود 40 درصد تولیدات صنعتی ترکیه را تشکیل می‌دهد، از اعضای این اتاق به‌عنوان مهم‌ترین فعالان اقتصادی کشور خود یادکرد و از آمادگی این فعالان برای حضور در ایران و سرمایه‌گذاری در زمینه‌های مختلف صنعتی خبر داد.

منبع : روابط عمومی وزارت ارتباطات

انتهای پیام/


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.