سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مهاباد؛

آتش سوزی بیش از 50 هکتار عرصه ملی در نقده

57 هکتار عرصه ملی ، امسال در نقده طعمه حریق شده است.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد ، رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان نقده گفت : امسال 57 هکتار از مراتع و منابع طبیعی نقده ، طعمه حریق شد که در مقایسه با پارسال کمتر بوده است.

داود پناهی افزود : برگزاری کارگاه های آموزشی برای آشنایی روستائیان با اطفای حریق در زمان بروز حوادث غیرمترقبه در مراتع و روستاها از جمله عوامل کاهش این آتش سوزی هاست.

وی ادامه داد : برای آشنایی بیشتر روستائیان با اصول مهار آتش ، کارگاههای آموزشی در 57 روستای بالای 30 خانوار نقده برگزار شده است.

پناهی مساحت کل منابع طبیعی شهرستان نقده را 72 هزار هکتار اعلام کرد و گفت : در این میان 90 مرتع در قالب 90 روستا پلاک گذاری شده است که پنج هزار و 175 خانوار از این مراتع بهره برداری می کنند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان نقده با بیان اینکه این شهرستان 387 هزار و 495 رأس واحد دام دارد ، افزود : با توجه به اصول استاندارد ، میزان کل مراتع شهرستان نقده جوابگوی 65 هزار راس دام است ، اما آمار دام منطقه ما بیش از پنج برابر استاندارد تعریف شده است.
گفتنی است ؛ در نیمه اول امسال 167 مورد آتش سوزی در شهرستان نقده اتفاق افتاده که 98 مورد مربوط به منازل و بقیه تصادفات جاده ای و حوادث منابع طبیعی بوده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: آتش سوزی ، 50 هکتار ، عرصه ، ملی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.