سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد،

نشست خبری فرماندهی انتظامی تربت جام با اصحاب رسانه

آرامش و آسایش مردم راهبردی ترین هدف نیروی انتظامی جمهوری اسلامی است.


به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛ فرمانده انتظامی شهرستان تربت جام امروز در جمع خبرنگاران با تبریک هفته نیروی انتظامی ، اقتدار نیروهای مسلح کشور و همچنین نیروی انتظامی را نشأت گرفته از اراده و ایمان جان بر کفان این نیروها دانست.

سرهنگ محمد یزدانی گفت :با تاکید بر اینکه تمام تلاش ما حفظ امنیت و ایجاد آرامش مردم است اظهار داشت : اگر قلم و دوربین های شما خبرنگاران برای انتقال این تلاش ها به مردم نباشد به طور حتم این امنیت و آسایش را مردم عزیزمان آنگونه که باید احساس نخواهند کرد.

یزدانی افزود : انتشار اخبار و اطلاع رسانی شما خبرنگاران ضمن اینکه به مردم آرامش می دهد ، از طرفی هم باعث وحشت در دلهای متخلفان و متعرضان به امنیت جامعه می گردد.

او با اشاره به خنثی شدن خیلی از توطئه ها و تهدیدهای جامعه توسط رسانه های متعهد ، گفت : خبرنگاران و نیروهای امنیتی کشور به نوعی همکار و هم سنگر هستند و باید تاکید کنم که این ارتباط و هماهنگی ها گاهأ باعث شده است خیلی از تهدیدها تبدیل به فرصت شوند.

فرمانده انتظامی شهرستان تربت جام با تشریح وضعیت امنیت شهرستان تربت جام گفت : ممکن است امنیت شهری در بالاترین شاخصه ها قرار داشته باشد اما به سبب برخی مسائل مردم احساس امنیت نکنند که این همیاری تمامی دستگاه ها و رسانه ها را میطلبد.

یزدانی با بیان اینکه از شهروندان تقاضا داریم، در اولین فرصت موارد سرقت را به پلیس اطلاع دهند، تصریح کرد: متاسفانه برخی از همشهریان با گذشت یک الی دو روز، سرقت‌ها را به پلیس گزارش می‌کنند که این کار سبب کند شدن روند فعالیت‌های پلیس می‌گردد و رد و اثرهای سارق نیز کمرنگ می‌شود.

فرمانده انتظامی تربت جام یکی از مشکلات امروز در حوزه مواد مخدر بحث مواد صنعتی دانست وافزود : مواد مخدر صنعتی که توسط ماهواره و فضای مجازی به جوانان آموزش داده می شود و افراد در خانه اقدام به ساخت این مواد می کنند تبدیل به جدی ترین معضل برای نابودی جوانان شده است

یزدانی اضافه کرد: متاسفانه این مواد بسیار مخرب هستند و روح و روان فرد مصرف کننده را از بین می‌برد، قدرت تفکر را از اومی‌گیرند و این نیروی جوان دیگر، کارکردی برای جامعه نخواهد داشت.

وی با اشاره به نزاع‌های طایفه‌ای و دسته جمعی در روستاها عنوان کرد: از ائمه جمعه و جماعات درخواست شد با توجه به جایگاه معنوی و مقبولیت خود در جامعه در این امر پادرمیانی کنند که پس از این روند دیگر شاهد نزاع‌های دسته جمعی در این شهرستان نیستیم.

یزدانی گفت: در حوزه پلیس راه، تلاش هایی در این حوزه شد، تصادفات نسبت به سال گذشته، 10درصد کاهش داشت اما آمار فوت شدگان افزایش همراه بود.

وی افزود: در شش ماهه نخست سال جاری، سرقت‌های مهم و بزرگی را شاهد نبویدم، اما سرقت های خرد و کوچک شهرستان 4درصد افزایش یافته که 68درصد سرقت‌های کل شهرستان منجر به کشف و دستگیری سارقین شده‌است.

فرمانده انتظامی تربت جام با اشاره به مانور اراذل و اوباش در سطح شهر خاطرنشان کرد: در یک مقطع زمانی تعدادی از اراذل و اوباش در سطح شهر از خط قرمز حاکمیت عبور کرده بودند که با هماهنگی مقام قضایی دستگیر و دو نفر از آن‌ها تبعید و بقیه هم با سیر مراحل قضایی روانه زندان شدند.

یزدانی با اشاره به حوزه مواد مخدر و مرز مشترک با افغانستان بیان کرد: 868 دستگیری در حوزه مواد مخدر داشته‌ایم که 420 کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف و ضبط شده‌است، این درحالیست که در شش ماهه‌ی سال گذشته تنها37 کیلوگرم کشف گردیده بود.

او بیان اینکه، از زمان حضور نیروهای آمریکایی و ناتو سطح زیر کشت تریاک افغانستان 45برابر افزایش یافته است تصریح کرد: در یک عملیات، محموله 106 کیلوگرمی که توسط پاراگلایدر در حال ورود به کشور دستگیر که دستگاه پروازی و کل باند هفت نفره تحویل مقامات قضایی شدند.

فرمانده انتظامی تربت جام اظهار کرد: همچنین دو باند دیگر در امر انتقال مواد مخدر که از سمت سیستان و بلوچستان وارد خراسان‌رضوی می‌شدند، دستگیر شدند که وسایل نقلیه و حدود 200 کیلوگرم انواع مواد مخدر توقیف و ضبط شد و مجرمان پس از سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضایی شدند.

انتهای پیام// م ط


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.