سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز؛

برگزاری بزرگترین رویداد قرآنی در تبریز

نمایشگاه قرآن کریم از 26 مهرماه تا یکم آبان‌ماه جاری در سالن شهریار نمایشگاه بین‌المللی تبریز برگزار می‌‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛مدیرکل اوقاف و امورخیریه آذربایجان‌شرقی گفت: در این نمایشگاه بر حوزه‌های مختلف تمرکز شده ولی بیشترین فعالیت در زمینه وقف قرآنی و تشویق مردم به این سنت حسنه خواهد بود.

حجت‌الاسلام علی مصائبی با اعلام اینکه امسال نمایشگاه قرآن و کتاب به صورت تجمیع در نمایشگاه بین‌المللی تبریز برگزار خواهد شد، گفت: تمام سعی در زمینه بهره‌مندی از ظرفیت این رویداد بزرگ شهر انجام خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه نمایشگاه قرآن کریم با هدف شناسایی،‌ معرفی و نمایش آخرین دستاوردهای قرآنی در حوزه‌های فرهنگی، هنری و علمی است، گفت: همچنین زمینه‌سازی مناسب برای آشنایی اقشار و گروه‌های مختلف با فعالیت‌های قرآنی و کمک به ارتقای کمی و کیفی برنامه‌ها و فعالیت‌های قرآنی برگزار می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان به برپایی چند غرفه در زمینه وقف قرآنی، ختم روزانه و تلاوت قرآن از طریق دستگاه مکانیزه قرآن، غرفه کودکان و جایزه بگیر، مشاوره وقف قرآنی و همچنین مشاوره برای تربیت کودکان قرآنی اشاره کرد و ادامه داد: در این غرفه‌ها قاریان، حافظان گمنام استانی و همچنین خانواده‌هایشان حضور خواهند داشت تا بازدیدکنندگان بتوانند با این خانواده‌ها گفت‌وگو و مشاوره داشته باشند.

وی اظهار کرد: با توجه به همزمانی  این نمایشگاه با ایام محرم برنامه‌های متنوعی متناسب با ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان نیز تدارک دیده شده است.

حجت‌الاسلام مصائبی در خصوص اینکه امسال برنامه‌ریزی شده که نمایشگاه قرآن همزمان با برپایی نمایشگاه بین‌المللی کتاب در سالنی مجزا برگزار شود، گفت: نمایشگاه قرآن بنابه مشکلاتی از جمله مکان مناسب دو سال متوالی برگزار نشده که امسال به صورت تجمیع با نمایشگاه کتاب برگزار خواهد شد.

وی افزود: طبق تصمیمات اتخاذ شده، اولین سالن به نمایشگاه قرآن اختصاص داده شده و بازدیدکنندگان شروع بازدید را از دستاوردهای قرآنی آغاز خواهند کرد.

گفتنی است: نمایشگاه قرآن کریم همزمان با چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز در سالن شهریار نمایشگاه بین‌المللی تبریز برگزار می‌‌شود.


انتهای پیام/ش

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.