سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آبادان ؛

اجرای تعزیه 5 ساعته «تکیه دینشاه» در آبادان

بازیگر و کارگردان آبادانی تئاتر از اجرای تعزیه پنج ساعته «تکیه دینشاه» برای ششمین سال متوالی در آبادان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان؛مهدی پرویش گفت: تعزیه «تکیه دینشاه» به مدت 10 شب از سوم ماه محرم در آبادان بر روی صحنه خواهد رفت.

وی افزود: این نمایش تعذیه به مدت پنج ساعت روایت شهدای شاخص کربلا، از جمله حضرت علی‌اکبر، علی‌اصغر، ابوالفضل العباس، قاسم‌بن الحسن و اباعبدالله الحسین را روایت خواهد کرد.

بازیگر و کارگردان آبادانی تئاتر گفت: «تکیه دینشاه» از شب سوم محرم امسال برای ششمین سال متوالی، در محوطه جنب اداره ورزش و جوانان آبادان برای عموم مردم اجرا می‌شود.

وی ساعت آغاز اجرای این تعزیه را 19 هر شب اعلام کرد و افزود: محبوبه ضیایی به عنوان سرپرست گروه و دستیار کارگردان در این تعزیه حضور دارد، همچنین سهراب منصوری، آرمان ندومی، حسین خنفری و امیرحسین حاتمی گروه موسیقی این تعزیه را تشکیل می‌دهند.

پرویش گفت: سعید سودانی‌زاده، پژمان مهراب‌پور، پویا حاتمی، رضا وثوقی، امیر محمدیان، ایمان بازافت، محمد قاسمی، دانیال خیری، محمدجواد سلیمی‌نژاد، سیامک رئیسی، مهرداد رشیدی، امین علی‌پور، دانیال عبدالهی، ناصر رادفرد، سپهر فتح‌پور، عباس بخاخ‌پور و امین حیدری بازیگران اصلی و بزرگ‌سال تعزیه تکیه دینشاه در اجرای جدید به شمار می‌روند.

بازیگر و کارگردان آبادانی تئاتر همچنین از آیدا رهبرنیا، نیلوفرانه حراتی، مهدی دریس، امیررضا توانا، محمد پورحیدر و محمد مهدی حیدرزاده به عنوان کودکان ایفاگر نقش در این تعزیه یاد کرد.

وی با بیان این مطلب که بهزاد سیستانی و مصطفی پرویش از دیگر عوامل اجرایی تعزیه تکیه دینشاه به شمار می‌روند، افزود: این تعزیه به احتمال فراوان به مدت 10 شب تا شی سزدهم محرم اجرا خواهد شد.

تعذیه تکیه دینشاه، روایتی زیبا از رشادت و ایثار شهدای دست کربلا است که این گروه نمایش از آبادان به مدت شش سال در ایام دهه نخست ماه محرم آن را برای علاقمندان بر روی صحنه می‌برند.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.