سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سمنان؛

کارشناسی اراضی استان سمنان برای واگذاری

23هزار هکتار زمین به منظور واگذاری به اشخاص حقیقی در سال 95 کارشناسی شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان؛ رئیس اداره استعدادیابی و بهره برداری اراضی اداره کل منابع طبیعی وآبخیزداری استان سمنان گفت: 468 هکتار زمین به منظور افزایش رونق اقتصادی و اشتغالزایی مستمر برای طرح های کشاورزی استان در سال 94 به مردم واگذار شد.

محمد خالصی افزود: متقاضیان می توانند با ارائه معرفی نامه از مدیریت جهاد کشاورزی و اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان خود، برای دریافت زمین برای احداث واحدهای تولیدی ،صنعتی و کشاورزی اقدام نمایند.

وی تصریح کرد: هدف از طرح های استعداد یابی و انتقال زمین به متقاضیان ، اشتغالزایی و کمک به چرخه اقتصاد است.
خالصی با بیان این که واگذاری زمین به اشخاص حقیقی به صورت اجاره 99 ساله است، افزود: در سال 94، در شاهرود، میامی و دامغان، نسبت به شهرستان های دیگر استان بیشترین زمین برای احداث واحدهای تولیدی در بخش کشاورزی و صنعتی واگذار شده است.

رئیس اداره استعدادیابی و بهره برداری اراضی اداره کل منابع طبیعی وآبخیزداری استان سمنان افزود: این اداره کل در راستای افزایش رفاه اجتماعی، با اجاره 99 ساله زمین برای ساخت مسکن به اداره های مسکن و شهرسازی شهرستان های استان سمنان گام اساسی در کاهش دغدغه های جوانان برداشته است.

وی افزود: بازدید و شناسایی مکان واگذاری توسط کارشناسان اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ها و حضور شخص متقاضی از مراحل اولیه واگذاری زمین است.

خالصی اظهارداشت: مدیران امور اراضی جهاد کشاورزی شهرستان ها موظفند پس از تصویب کمیسیون واگذاری و قبل از عقد قرار داد به صورت کتبی، تقاضا کننده دریافت زمین را برای پرداخت حقوق عرفی به منابع طبیعی معرفی نماید.

9.7 میلیون هکتار وسعت استان سمنان، 55 درصد نواحی بیابان و خشک، 38.5 درصد مراتع، 2 درصد اراضی کشاورزی و 3.6 درصد جنگل است
انتهای پیام / د
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.