سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمان؛

امسال، احتمال شیوع آنفلوآنزا کم است

امسال با توجه به رعایت نکات بهداشتی احتمال شیوع آنفلوآنزا درکرمان کم است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، مهدی شفیعی مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماریهای دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: آنفلوآنزا در زمستان امسال مانند سال گذشته، استان کرمان را درگیر نکند اما رعایت نکات بهداشتی در فصل سرما باید جدی گرفته شود.

وی گفت: اپیدمی آنفلوآنزا با توجه به گونه های ویروسی موجود هر دو تا پنج سال یک بار اتفاق می افتد.

وی توصیه کرد: عموم مردم برای پیشگیری از بیماری های تنفسی شامل ویروس هاس سرماخوردگی، آنفلوانزا و ویرس شبه آنفلوانزا رعایت نظافت دست ها را به عنوان امری بسیار مهم جدی بگیرند.

شفیعی گفت: تصور می شود بیماری های سیستم تنفسی فقط از راههای تنفسی وارد بدن انسان می شوند در حالی که بیشترین راه شیوع و ابتلا به این بیماری ها دست های آلوده است.

وی بیان کرد : زمانی افراد از راه های تنفسی به ویروس آنفلوآنزا و بیماری های تنفسی آلوده می شوند که در محیط های بسته و نزدیک فرد بیمار قرار بگیرند.

وی با اشاره به اینکه بعد از استفاده از دستمال کاغذی باید آن را در سطل زباله ای که دارای پلاستیک باشد انداخت افزود: در صورت در دسترس نبودن دستمال حین عطسه به جای گرفتن جلوی دهان با دست از گودی آرنج و یقه لباس استفاده شود.

وی تاکید کرد: والدین به محض رویت احساس کسالت در فرزندان از بردن آنها به مدرسه خودداری کنند.

وی افزود: دانشگاه علوم پزشکی با رصد آمار مراجعه کنندگان مبتلا به آنفلوآنزای خفیف به مراکز درمانی موارد را رصد می کند و احتمال بروز آنفلوآنزای خفیف در افراد به دلیل کاهش دما وجود دارد.

مهدی شفیعی گفت: افراد بیمار بعد از ویزیت و تایید توسط پزشک می توانند در محیط های جمعی حضور یابند.

وی با بیان اینکه شیوع آنفلوآنزا در مجموع به طور مشخص قابل پیش بینی نیست گفت: بروز آنفلونزا در زمستان به دلیل ازدحام در محیط های بسته و سرما وجود دارد.

وی تصریح کرد: اگر گونه جدیدی از ویروس آنفلوآنزا وارد استان نشود یا ویروس تغییراتی نداشته باشد آنفلوآنزا در کرمان به صورت اپیدمی خود را نشان نخواهد داد.

وی خاطر نشان کرد: تزریق واکسن آنفلوانزا برای همه افراد توصیه نمی شود و گروه هدف باید این واکسن را دریافت کنند البته منعی برای تزریق واکسن برای سایر افراد نیز وجود ندارد.

مهدی شفیعی افزود : گروه هدف واکسن آنفلوانزا افرادی هستند که احتمال می رود با گرفتن این ویروس فرم های شدید بیماری را بروز دهند.

مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماریهای دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: افراد مسن، باردار، بیماران پیوند عضو، دیالیزی و بیمارانی که به بیماری های بدخیم و شیمی درمان یا اشعه درمانی مبتلا می شوند، گروه هدف تزریق واکسن هستند.

وی افزود: پرسنل مراکز بهداشتی درمانی نیز که در تماس با بیماران هستند باید واکسن آنفلوانزا را تزریق کنند و پرسنل و بیماران خاص، واکسن را به صورت رایگان دریافت می کنند.

شفیعی با بیان اینکه واکسن آنفلوانزا در تمامی داروخانه های استان کرمان موجود است گفت: مارک واکسن مهم نیست زیرا تمامی واکسن ها وارداتی هستند و توسط سازمان غذا و دارو ارزیابی می شوند.

وی از مردم خواست واکسن هایی را تهیه کنند که تاریخ 2016 را داشته باشند و از خرید واکسن های سال قبل با توجه به اینکه برخی از ویروس های جدید را پوشش نمی دهند، خودداری کنند.

انتهای پیام/ی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.